Site Meter

Fototävlingens pris

Det blir två trädgårdsböcker som blir priset i fototävlingen. Vinnaren får Beskärningsboken och Trädgårdstips för hela året (tråkigt tycker nog vissa...men det här är ju en trädgårdsblogg....det blir alltså varken spahelg eller resa till Italien) Beskärningsboken borde alla som har trädgård eller jobbar med trädgård ha i sitt bibliotek. Den är skriven av mästaren av beskärning Klaus Vollbrecht och den här upplagan är från 1988. Boken har följt mig genom åren och jag har haft mycket nytta av den.

Innehåll:
  • Redskap att beskära med
  • Grundprinciper för beskärning
  • Prydnadsträd
  • Prydnadsbuskar
  • Rosor
  • Kläng- och klätterväxter
  • Städsegröna växter
  • Barrväxter
  • Formbeskärning
  • Häckar
  • Fruktträd
  • Bärbuskar och köksväxter
  • Nedskärning och föryngring
  • Röja i gammal trädgård
  • Beskärningsnycklar



Dagens webbsida
.

Kommentarer
Postat av: Agnes

Är det du som är i trädet? Hihi.



Åhh vilken underbar vinst. Hade inte tänkt att vara med, men nu blir det bara ut och foto.

2008-10-25 @ 15:07:16
Postat av: Anonym

Trädgårdstips för hela året ser fin ut.Har ingen trängård men ändå...här är kameran laddad för Novemberspaning.

2008-10-25 @ 17:31:28
Postat av: Syster

Jo det är syster som laddar för Novemberspaning

2008-10-25 @ 17:36:03
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Agnes: Kunde ha varit jag i trädet men jag brukar inte ha sådan hatt.



Syster: Ser fram mot bilderna som förhoppningsvis ska fylla mailboxen.

2008-10-25 @ 22:51:28
Postat av: Anonym

Beskärningsboken har jag jättebehov av, men man kanske inte får vara med om man inte har någon egen blog?

Hur som helst, så borde kameran varit med mig idag även om det bara är oktober. Utanför jobbfönstret har just ett gammalt (dåligt beskuret) äppelträd med kvarhängande frukt invaderats av en flock Sidensvansar som avtecknar sig mot en blå himmel.

Höstfest!

GJ

2008-10-27 @ 15:12:22
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

GJ: Man behöver inte ha någon blogg för att vara med så välkommen med ditt foto i november.

2008-10-27 @ 17:06:53
Postat av: frukostflingan

Det var fina priser du har i tävlingen och jag blev lite inspirerad. Precis vad en amatör behöver för att kunna klara av att beskära de äppelträden på min nya tomt! Vi får väl se om det blir något foto!

2008-11-11 @ 20:39:56
URL: http://frukostflingan.blogspot.com
Postat av: Helén

Oj, va kul....först hittade jag din blogg via DN´s repotage och nu ser jag att det pågår en fototävling....blir till att leta upp nån nytagen bild....eller springa ut under morgondagen o fota:)//helén

2008-11-14 @ 23:28:18
URL: http://helens.tradgardsblogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Frukostflingan: Bara ut och fota...



Helén: Välkommen hit och du har hela morgondagen att fånga någon novemberbild...lycka till!

2008-11-15 @ 00:31:57
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0