Site Meter

Tankar om tävlingen



Fototävlingen startar, sista inlämning lördag kl.18.00
Fototävlingens pris
Fototävling ´´Bästa novemberbilden´´ 

Uppdaterat
Bilderna publiceras mellan kl19-20.

Em timma kvar nu och bilder kommer fortfarande in....jag är laddad att lägga ut alla era bilder snart...och spänningen stiger....

Det blir så många bilder att jag blir tvungen att lägga dem i två inlägg.....eller tre..det rasar in bilder hela tiden.  De stående bilderna kommer inte att få full bloggbredd då de skulle bli enormt stora. Om det nu funkar med att röstningen går rätt till mm. så kanske vi kan göra om det här med en vårbild framöver.
Det är något problem med att länka era bloggadresser i kommentarerna idag...hoppas att det lagas snart.
_______________________________________________________________________________________
Kl. 18 idag börjar jag att göra ordning inlägget som ska visa alla bilderna i tävlingen. Det har kommit in fler bidrag än jag trodde och jag tänker och funderar hur de ska presenteras. Ska jag lägga stora bilder i ett enda inlägg eller ska jag lägga dem i popup-bilder....vilket jag egentligen inte tycker om. Nej jag tror att jag provar att lägga alla i ett inlägg och blir det problem så får jag dela upp bilderna i två inlägg.

För att allt ska bli så rättvist som möjligt kommer jag att lotta ordningen på bilderna.

Det är ju jätteroligt att så många bilder kommit in och motiven varierar vilket också är kul. Det tar väl kanske en timma innan jag lägger ut inlägget och sedan hoppas jag att det är många som kommer att rösta...inte bara ni som deltar i tävlingen utan alla som kommer in på bloggen.

Man får alltså inte rösta på sin egen bild och jag kommer att vara lite polis och kolla IP-numren....allt för rättvisans skull.
Jag vet...ibland låter det lite för stort det här och jag undrar vad jag gett mig in på ....men jag vill att det ska bli så bra som möjligt. Även om tävlingen är en lek i novembermörkret så vet jag att det går prestige i sådana här tävlingar. Tror inte att så många tänker på själva priset.....

Man röstar inte i inlägget utan mailar in rösten till mig. Nästa söndag kl.18 avslutas röstningen och de fem bilder som fått flest röster läggs ut i ett nytt inlägg och sedan röstar man under en vecka och då i öppen röstning i kommentarer i inlägget. Vinnaren utses söndag 30 november kl.18.

Jag hoppas nu att det här ska funka, att blogg.se blir stabilt (servrarna kan ibland vara överbelastade) och det viktiga är alltså att det blir många som röstar. Inget kul väder idag för er som tänkte fota idag....men det är ju november...!

Jag önskar alla lycka till!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Nu kör vi igång! Weho!



Lycka till allihop och du också med allt jobb Hasse!

:o)



2008-11-15 @ 11:06:57
URL: http://meramest.blogspot.com
Postat av: Smulan

Hittade hit idag för första gången! Jättefin blogg!

Och kul med fototävlingen. Jag återkommer gärna.

Här i det inre av Ångermanland vräker snön ner idag - jag skulle gissa att det blir dåliga bilder idag..

2008-11-15 @ 13:05:02
URL: http://smulansblog.blogspot.com/
Postat av: Jah Hollis

Svårt att fatta vad det går ut på. Det står bara "404 not found" under länkarna om tävling och pris och så vidare.

2008-11-15 @ 13:45:39
URL: http://jahhollis.blogspot.com/
Postat av: Kirsti

Trevligt initiativ med en fototävling nu i annars så händelsefattiga november! Klart man hänger på..

Som på beställning sken solen här uppe i Boden denna förmiddag när kameran och jag gick ut..:)

Lycka till med allt jobb med tävlingen!

/Kirsti

2008-11-15 @ 13:47:14
URL: http://naturligtvisfritid.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Johanna: Ja nu kör vi...



Smulan: Välkommen hit!



Jah Hollis: Nu ska det funka.



Kirti: Välkommen hit och med din bild.

2008-11-15 @ 13:58:14
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Selma

Fantastiskt fina bilder - svårt att välja!

Favoriter;Katten i fönstret, växthuset och bilden av vatten - en fjärd i novembermörkret.

Selma

2008-11-16 @ 19:01:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0