Site Meter

Behagliga Söderläge

Söderlägen är oftast behagliga platser med sol och värme och SVT:s program Söderläge är en mycket behaglig  plats i TV-världen. Jag har berömt Söderläge tidigare och programmet är värt att ösa beröm över igen. Hela det här upplägget är helt strålande och jag har sällan sett ett bättre svenskt TV-program om trädgård.

Ofta störs man av musik i olika faktaprogram eller i natur- och trädgårdsprogram men här funkar det helt lysande, det är mycket bra vald musik som passar perfekt in i handlingen.


Sedan har ju programmet Sveriges behagligaste och duktigaste programledare i landskapsarkitekten Maria Arborgh. Hennes sätt att berätta om det hon skapat är en njutning och hon är så avspänd framför kameran. Hur hon ritar och anlägger trädgårdar kan man ju bli lätt avundsjuk på och då tar jag för givet att det är hon själv som ritar anläggningarna i programmet eftersom hon har den utbildningen som landskapsarkitekt.

Till sin hjälp har hon hortonomen Sanna Hultin som också är mycket duktig och har stor kunskap om växter.
Eftersom man sällan kan pricka in att se programmet då det går kl. 20.00 på onsdagar så är ju webben perfekt och idag har jag sett de två senaste avsnitten när regnet faller över Stockholm.

Se programmen här.

Kommentarer
Postat av: Claus

Kan bara instämma i allt du skriver. En av de ytterst få serier jag tittar på. Ha en bra lördagskväll

2008-05-17 @ 18:07:26
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Anna

Tack för tipset, här ska tittas på webbteve!

2008-05-17 @ 18:43:56
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Claus: Ha en bra lördagskväll själv. Läste just om er bloggträff i Lund. Det verkar som det var en trevlig träff.



Anna: Vad bra...tala om vad du tycker sen.

2008-05-17 @ 18:51:43
Postat av: Fundera grönt

Jag gillar också söderläge, ligger lite efter... (har ingen tv när jag är hemifrån i veckorna) men har sett det första programmet nu! :)

2008-05-18 @ 22:07:34
URL: http://funderagront.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0