Site Meter

Live at Alhambra

I helgen såg jag en konsert på TV från Alhambra i Spanien med Loreena Mckennitt. Jag blev helt tagen av den här konserten och musiken som är långt från all popskval man dränks av hela tiden på radio (men jag gillar även pop/rock). Visst har jag hört henne tidigare och har flera låtar på datorn men henne ska man absolut uppleva henne live på scen. Det är så befriande att se hennes lugn, här finns inget tillgjort för att vinna publikens intresse.

Lyssna också på de skitcoola märkliga instrumenten. Självklart ska man se det här i större bild och bättre ljud men för er som är intresserade finns fler filmer från konserten på Youtube.
Loreena är född 1957 och är från Kanada men har irländska föräldrar. Jag spelade in konserten och lägger den till min stora samling av konserter....de andra två är med Peter Gabriel och U2...


Kommentarer
Postat av: A-B

Jag njööt också!

Nyårskramar till "Blogg-Kungen"

2008-01-02 @ 13:16:22
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

A-B: Så skönt...trodde att jag var ensam om att gilla det här. Önskar dig ett fantastiskt 08 önskar 08:an i huvudstaden.

2008-01-02 @ 14:58:14
Postat av: Tommy

Jag har lagt Neil Young:s Heart of gold till min samling.

2008-01-02 @ 22:08:55
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tommy: Neil Young håller genom åren...tyvärr har jag missat att se honom när han haft konserter i Stockholm.

2008-01-02 @ 22:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0