Site Meter

En aprilkväll i parken

En dag då ris från ett år tillbaka eldades upp och och trädgårdsmästaren luktar som rökt böckling. Jag hann även börja plantera om blåsalvian och astrar som nu byter den magra såjorden mot en näringsrik planteringsjord.
15392-194015392-1941
Det är en sådan där kväll som man inte kan beskriva i ord.....men jag ska försöka Jag har just vandrat runt i parken och hela naturen är fylld av fågelsång. Ett lastfartyg är på väg mot hamn , ljud av gäster som har glada aktiviteter i parken och en blek sol som sänker sig i väster. Vitsippor och vårlök börjar blomma och egentligen borde man vara ute tills mörkret faller men nu är jag trött och det blir vila i mitt rum.

Vi har tänkt om vad gäller den 75 meter långa syrenhäcken som ska planteras där den förvuxna granhäcken stod. En syrenhäck blir för hög då vi vill behålla sjöutsikten och nu har jag hittat en annan växt som jag ska ta reda på mer om innan jag berättar.

Kommentarer
Postat av: Fundera grönt

Låter som du haft en bra dag! Böckling är inte helt fel att lukta, kunde vara värre :)
Har också varit ute hela dagen, när jag slutade blev jag kvar i skolträdgården och bara njöt i vårsolen. Så härligt!

2008-04-03 @ 20:18:39
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

Så härligt vårlikt det låter!
Så när som på en kvart i trädgården/växthuset har jag tillbringat dagen inomhus. Penicillinet och näsdukarna är mina följeslagare...

2008-04-03 @ 21:01:48
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Annika Christensen

Vårnäva?? Det måste jag köpa har aldrig hört om eller sett. Tänk att man kan lära sig saker varje dag. Kul att hitta till dig du hittar till mig via min hemsida. Jag kommer tillbaka och lär mig något nytt.
Annika

2008-04-03 @ 21:28:01
Postat av: Annika Christensen

Glömde hemsidan www.naturligating.se

2008-04-03 @ 21:29:28
Postat av: Kersti svarar

De här tidiga vårkvällarna kan vara magiska. Tänk vilken lycka att få tillfälle att njuta av dem.
Böckling är inte det sämsta.

2008-04-03 @ 21:30:27
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ronja

Blir nyfiken på vad du tänkt dig istället för syren...
*trummar otåligt på skrivbordet*

Det är så mycket fågelkvitter nu och jag ÄLSKAR det! Kan bli alldeles uppslukad...

2008-04-03 @ 22:24:10
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Katarina

Och jag tar en tidig morgonpromenad. Dimman ligger kvar över Årstaviken, Årsta på andra sidan kan bara anas. Miljoner lökväxter i alla kolonilotter är på väg upp, en del blommar som bäst i vitt och blekblått. Stan är nästan tyst. En morgonvandrare före mig stannar till - jovisst är det vitsippor i den lilla skrevan vid vattnet! Nu är det gott att leva!

2008-04-04 @ 07:54:31
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Fundera grönt: Vi njuter vidare av våren...

Lilla B: Nu är det hög tid att bli frisk tycker jag...dina odlingar väntar på dig.

Annika Christensen: Jag kommer och hälsar på dig på mässan.

Kersti: Magiskt var ordet!

Ronja: Du får trumma ett tag till...!

Katarina: Tack för den vackra beskrivningen av den här fredagsmorgonen.

2008-04-04 @ 15:53:02
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Claus

Mmmm, brasa, den fantastiska miljön och vår. Kan det vara så mycket bättre?

2008-04-04 @ 20:17:29
URL: http://lotten5.blogspot.com/
Postat av: Ulrika

Min fredagkväll bestod i en promenad på cykelbanan utmed E6 mellan Mölndals centrum och Astra straxt utanför Göteborg. Men till och med där i bruset från bilarna kunde den magiska vårkvällen ge sig till känna, med fågelsång, utslagna måbärsbuskar, kastanjeknoppar alldeles sprickfärdiga och en sjunkande blek sol. Man blir lycklig.

2008-04-05 @ 09:22:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0