Site Meter

Norrtäljeån

15392-1100

Nu har jag funderat färdigt angående mina bloggar. När jag idag fotade vid Norrtäljeån igen kom jag ihåg att de här motiven redan finns på bloggen. Vem vill se Norrtäljeån ännu en gång? Av bloggar ska man väl antingen lära sig något eller få inspiration till något, eller kanske känna igen sig på något sätt.
Då bestämde jag hur bloggarna ska se ut framöver. De ska se ut exakt som de nu gör. Just den här bloggen är en dagbok med bilder, en dagbok först och främst för mig själv men om andra fortfarande vill följa med på resan bland trädgårdar, Stockholmsvandringar, Roslagsvandringar och funderingar om allt möjligt så är det bara trevligt. Nu ska jag absolut sluta fundera om hur och varför jag bloggar. Så. Nu kör vi vidare....

15392-1097
Det gamla elektricitetshuset

15392-1096
15392-1101
De här husen har varit med förr här på bloggen men de är värda att vara med igen. De lutar charmigt och det är nog inte så stor boendeyta där inne.

15392-1098

Jag har kommit över en liten skrift om trädvård och jag tänkte börja citera en del bra stycken ur den.

Sårförslutningsmedel
Att täcka över beskärningssnitt eller andra skador
på träd med olika preparat eller täckande material
skapar en gynnsam miljö för rötsvampar och bakterier
och gör mer skada än nytta. Lämna snittytor och
skador som de är.
(Ur Trädvårdsguiden)

Kommentarer
Postat av: Lilla B

De där funderingarna låter väl bra. Jag tänker fortsätta läsa och glädjas åt dina fina bilder. Kikar in här ofta.
Men jag fortsätter för egen del att fundera över mitt framtida bloggande. Det är roligt och väldigt stimulernde att skriva. Men jag har strax kört en växthussäsong och tidigare en trädgårdssäsong. Vet inte hurjag ska ha det...

2007-09-09 @ 18:13:35
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Ronja

Jag stannar definitivt kvar oavsett vad du skriver om. Dagbok låter helt OK och är pracis så som jag använder min blogg. Att sedan någon tittar in, läser och kommenterar ser jag som bonus "hemma hos mig".
Må så gott!

2007-09-09 @ 18:23:52
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Ronja

Bilderna med höstlöven och de sneda husen som speglar sig i vattnet är makalöst vackra!

2007-09-09 @ 18:25:29
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Ingrid E

Fina bilder från Norrtälje. Var själv där häromdagen och passade då på att ta några liknande bilder till min blogg.
Har ungefär samma funderingar som du ang bloggandet, dvs det är en dagbok som alla är välkomna att titta in i och kommentarer är alltid trevligt att få.

2007-09-09 @ 18:43:48
URL: http://ingridsblandning.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Du har varit med från början och jag blir glad om du fortsätter att hälsa på här. Jag vet hur du ska göra....fortsätt!
Ronja: Just så...kommentarerna är bonus. Ha det gott du också.
Ingrid E: Välkommen hit. I Norrtälje är jag född och ibland är längtan stark att hälsa på min släkt och den vackra staden.

2007-09-09 @ 19:45:38
Postat av: Thomas H

Lite reflektion emellanåt är nog inte till skada för någon egentligen.... och vad härligt efteråt med det där förlösande svaret: nu kör vi vidare.

2007-09-10 @ 00:24:31
URL: http://thomasmedh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0