Site Meter

Inomhus


15392-1216
Slottets matsal

15392-1214
Nu är alla parkens utemöbler rengjorda och inställda.

En del tulpaner har jag planterat på prov igen. Rådjuren brukar ju äta upp knopparna men jag har hittat en plats där jag tror att tulpamerna ska hinna slå ut i blom. Hittade inte så bra sorter nu men de som jag köpte är:
Atlantis
Purissima
Purple Prince

Idag har jag samlat frön från rosenvialen och blåsalvian.
De sista växterna som togs in för vintern var mina två Rosmarinplantor som jag köpte i Vaxholm i våras och som växt sig stora i min lilla örtplantering.

15392-1217
Den sent blommande clematisen ´Blekitny Aniol´

  • Dagens beslut - Nu ska jag glömma jobb och fira helg.
  • Dagens låt - En tätort på en slätt med Lars Winnerbäck. Eller Fulla för kärlekens skull med Eldkvarn.
  • Kvällens DVD-film - Breaking and Entering......den var riktigt bra, betyg 4.

Kommentarer
Postat av: Little darling

vilken fin blogg :P

2007-10-12 @ 16:28:21
URL: http://littledarling.webblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Little darling: Tack och ha en trevlig helg.

2007-10-12 @ 16:31:58
Postat av: Karin A

Det märks på bloggarna att hösten/vintern gjort sitt intåg (även vi flyttar in). ´Blekitny Aniol´ är verkligen en söt klematis. Ha en bra helg!

2007-10-13 @ 09:57:34
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Azola

Så vackra foton från din slottsträdgård, skulle mer än gärna besöka den någon gång.De svarta utemöblerna är bara så snygga!Vill ha...vill ha ;)Fast de kanske är för flotta till vår enkla tomt ..hmm...
Väldans tjusig utsikt från matsalen måste jag tillägga! Är det där du smyger omkring och letar enklare maträtter? ;) Ha en fortsatt trevlig helg och jaa...ska gå in och lyssna på Winnerbäck jag med!

2007-10-13 @ 18:26:34
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Karin A: Ha en bra helg själv...det som är kvar av helgen denna söndagskväll.
Azola: Jag smyger runt och nosar efter slottsstek.

2007-10-14 @ 18:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0