Site Meter

Blommande tisdag

15392-1223

Mitt på dagen skingrade sig molnen och en novembersvag sol sken från en klarblå himmel. Gick runt med kameran för att fota allt som blommade och hittade många sena och långblommande perenner och rosor.
De på bilden är överst till vänster kämpen rosen Stanwell Perpetual och till höger Dornröschen. Under till vänster är det oktoberastern Aster x dumosus ´Lady In Blue´ och till höger höstastern Aster novi-belgii ´Crimson Brocade´.

15392-1225
Dagens soluppgång (det kanske börjar bli väl många soluppgångar nu)



  • Dagens låt - För din skull med U.L.
  • Dagens blogg - För alla er som gillar deckare.
  • Dagens fundering - Har Katie Melua lyssnat på Niklas Strömstedts Om innan hon skrev I you were a sailboat?
15392-1226


Kommentarer
Postat av: Ronja

Härligt med lite blomsterfägring! Än är det inte över för i år.
Kom just att tänka på hur det var förra året när vi hade sommar långt in på hösten. Det känns långt borta nu...

2007-10-16 @ 20:21:46
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Karin A

Härligt att det fortfarande blommar så fint hos dig. Höstastrar är något jag saknar hos mig. Men inte är väl solen novembersvag ännu (fast hos mig är det ju full vinter idag)!? ;) Väldigt vackra foton!

2007-10-16 @ 21:51:38
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Lilla B

Hos mig rådde mörkret. På eftermiddagen blev det genomgrått och slaskigt snö föll. Det smälte bort omedelbart, men inte var det roligare för det.
Vilken vedervärdig tid.
Visa fler soluppgångar, fler blommor och en eller annan vårbild! Sånt behövs i höstrusk och vintermörker.

2007-10-16 @ 22:13:28
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Eivor

Det är bra att Du är uppe med tuppen och fotograferar sådana vackra soluppgångar.
Då sover jag :)
Nu är snart sommartiden över och det blir åtminstone ljusare på kvällen.
Här är en underbar höstdag med vackra färger på träden och inte några tecken på växthuseffekten.
Hälsn. Eivor

2007-10-17 @ 12:54:10
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Ja förra året var lindarna gröna fortfarande vid den här tiden.
Karin A: Inte är solen speciellt stark över mig i alla fall.
Lilla B: Då öser jag på så länge det finns blommor och soluppgångar....
Eivor: Om du sover så missar du den bästa tiden på dagen Eivor.

2007-10-17 @ 17:36:31
Postat av: Anonym

Hej igen,
Jag får nöja mig med solnedgången :)
Ikväll får Du väl se på Zlatan och hålla tummarna.
Är Du AIK:are eller Hamarbyit?
Själv håller jag på Häcken(ett Hisingslag) och IFK-änglarna.
Ha en bra kväll - Eivor

2007-10-17 @ 18:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0