Site Meter

Bergamo - den gamla staden



På söndagen besökte vi den gamla staden uppe i bergen och upp dit tog vi oss med en bergbana som kostade en euro. Här uppe låg alla restauranger och utsikten var storslagen trots att det var något dimmigt. Vi vandrade runt i den gamla medeltidsstaden med smala gränder och små butiker.




Hasse, Eddy, Christer och Mattias.



Restaurang Agnello D´Oro
Restaurang Agnello D´Oro valde vi som lunchställe och man blev nästan knockad när man klev in genom dörren. Varje kvadratcentimeter av väggarna var smyckade med tavlor, tallrikar och en massa kitsch. Det var så överkitschigt att det blev häftigt och lite roligt, de hade liksom överskridit alla gränser. Här åt vi kanin, kyckling och biff.
Resten av söndagen vandrade vi runt och tittade genom fönstren till stängda butiker. Europa är stängt på söndagar. Sverige är nog ganska unikt med sina öppettider. Vi tog bussen ut tidigt till flygplatsen där vi vistades många timmar innan planet lyfte mot ett regnigt och blåsigt Sverige.



Mattias, Christer, Hasse och Eddy studerar italiensk reklam...

Kommentarer
Postat av: Inkan

Vilken härlig spännande röra på den restauranten. Det finns ( eller fanns) en liknande i Uppsala som jag besökte då och då när jag hälsade på sonen när han bodde där på 90-talet. Det var helt enkelt underbart att kika på allt som
hängde på väggarna och i tak; samt att de hade god mat och gott vin!
Den låg vid Kungsgatan om jag inte minns fel. På "fel" sida om ån (den högra)- men besöksvärd.
Flustret hade ju brunnit ner (eller opp)....

2007-10-30 @ 20:52:20
URL: http://blaafaagel.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inkan: Ja tänk att jag föll för den restaurangen trots att jag tycker om minimalistisk stil...

2007-10-30 @ 21:01:05
Postat av: Eivor

Jag fick känslan av att komma in i en gammal restaurangvagn på Orientexpressen, när jag såg bilden.
Mycket av allting men ändå mer ombonat än en kal lokal med vita dukar. ( är mittemellan när det gäller mini eller maxi - lagom är bäst tror jag )
Respekterar däremot alla andras egna inredningsval.
Eivor

2007-10-30 @ 22:34:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0