Site Meter

Destination Gotland

15392-676
Jag hade tänkt att bege mig till västkusten en vecka i augusti men Gotlandslängtan blev för svår. Ikväll beställde jag rummet inne i Visby som jag hyrt flera gånger tidigare. Det är det bästa läge man kan tänka sig och bara ett kvarter från botaniska trädgården där det brukar bli tidiga morgonbesök av trädgårdsmästaren. Trots att jag hade tänkt vänta några år till känns det mycket bra att åter få stiga iland på denna fantastiska ö just efter medeltidsveckan då lugnet lägger sig över Visby och Gotland efter högsommarens stress och trängsel.
Hur kommer er sommarsemester att se ut?

Goolge Earth
Google Earth är helt fantastiskt.....jag har just rest över världen och dykt ner i Rom och vid stränderna i Australien men även på min gata här hemma. Om ni inte redan laddat ner så gör det här.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Vilken underbar bild på gränden i Visby, det ser ut som ett tvättäkta vykort från 60-talet:)
Det var på tok för länge sedan jag var på Gotland. Min man jobbade där när vi träffades och hade lägenhet mitt i stan med utsikt över takåsar och havet. Helt fantastiskt:)

2007-05-14 @ 23:02:10
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Postat av: Nicoline på Fädernegården

I Visby var vi på semester för längesen. Skorna jag köpte blev en olika vänster och högersko. Det upptäckte jag först när jag kom till Stockholm. Undrar vem som har det andra omaka paret i Visby. Visby är en underbart vackert blommande plats.

2007-05-14 @ 23:21:19
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anneli: Vykort? Nä...jag tror att jag tog fotografiet förra gången jag var i Visby....!?
Nicoline: Jag ska se vad jag kan göra i augusti.

2007-05-15 @ 05:05:10
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Nicoline på Fädernegården

Det är ett par Scholls med en vit och en brun träsula storlek 37. Håll utkik!

2007-05-15 @ 08:08:35
URL: http://nicolinefadernegarden.blogg.se
Postat av: Ingegerd

Vore tacksam för lite hjälp i en blivande grann-tvist! Det gäller en stor stor sälg utanför tomtgränserna som en granne vill ta bort helt. Den skuggar och det växer inget på deras intilliggande tomt. Vi önskar behålla sälgen, men vill att den beskäres till hälften. Vi behöver en lövspärr mot trafiken tycker jag.När är bästa tiden för det? Alternativt att plantera något nytt träd.Inte det bästa läge, ganska mkt skugga av barrträd i närheten. Jag skulle behöva några vettiga sakliga argument och vilket alternativ som kan tillfredsställa samtliga!!Det kan inte bara vara trädet som gör det svårt att odla på tomten, jorden här i området behöver mycket förbättringar!Kanske för mycket begärt av Dig att engagera Dig, men ett litet tips kanske?

Postat av: Anneli

ha ha:) Men visst ser det lite gammeldags ut? Och färgerna lite gulnade som på gamla vykort:)
Trevlig helg!

2007-05-16 @ 16:33:08
URL: http://flitigamyran.blogg.se
Postat av: Parkarbetaren

Vi har provat Google Earth och fastnade direkt! Hisnande kul. Tack för tipset och ha det fint där nere på Gotland!

2007-05-16 @ 17:26:15
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ingegerd: Det bästa vore om ni skar ner sälgen till marken och lät den komma igen och då bestämma höjden.
Men om sälgen är väl förgrenad så kan man beskära den en bit upp....men inte om det är bara stammar...det kommer att se mycket fult ut.
Anneli: Ok då...det är ett vykort som jag snott!
Parkarbetaren: Visst är det häftigt? Tack..Gotland är något att se fram mot.

2007-05-16 @ 20:25:48
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0