Site Meter

Brutal morgon

Ok...då var det dags att hänga på sig den dånande maskinen med de piskande trådarna igen. Många och stora ytor ska slås med trimmer och den här maskinen kommer att hänga på mig några dagar nu. Eftersom det väntas regn så skyndade jag mig att börja slå det höga gräset och klockan var bara halv sju när brutala ljudet som skär rätt in i märgen hördes över området. Själv lyssnade jag på radio Stockholm i mobilen så jag störs inte så mycket av ljudet....men det gör säkert bonden en bit härifrån. Det brukar dock låta en del om hans traktor också när han skördar sina marker här omkring.
Att jobba med trimmern är ett tungt men nödvändigt jobb som gör en gammal trädgårdsmästarkropp en aning mör. Men nu har jag lunch och ska njuta av en köttgryta.

Det blåser hårt och urnor och krukor välter, grenar blåser ner och de stackars änglatrumpeterna ser inte ut att må bra i den hårda vinden. Man har inga större krav på den här sommaren längre så jag orkar inte bekymra mig mer...det är som det är.
Lasse Krantz sa ju att man måste få vara ledsen i sin trädgård....själv pendlar jag mellan att vara förbannand och lite uppgiven i min trädgård...får man vara det Lasse?

Att fotografera växer kan man ju glömma i det här vädret.

Vill passa på att tacka Lilla B för att hon återspanat i den bibliska trädgården i Kopparberg. Jag har fått bilder och text och ska så snart jag får tid och ordning på bråkande datorer där hemma lägga ut dem på Trädgårdsspaning.

Kommentarer
Postat av: Matildas fikarum

De där mockapärerna är i alla fall inte lika irriterande som lövblåsare.

2007-07-23 @ 15:52:40
URL: http://www.mildamatilda.blogs.se
Postat av: Rosengeranium

"Mockapärer"? Är det en ny sorts lyxpotatisar? Både potatis och koffein liksom :-) :-)
(Översättning; "pärer" är potatisar på norrländska, i Skåne används "pär_o_r")
Som gammal städare använder jag alltmer kvast (dvs. bredkvast med svarta, mjuka borst) istället för dammsugare. Den är lättare att hantera och får upp tillräckligt mycket skräp i alla fall. Finns det någon liknande korrelation mellan grästrimmer och lie?

2007-07-23 @ 17:39:32
URL: http://parkettodlaren.blogspot.com/
Postat av: Parkarbetaren

Undrar om inte trimmern i sig gör att man blir förbannad. Särskilt när den inte startar förrän efter fytiofemte draget. Man pumpar liksom upp adrenalinnivån i kroppen och blir jäkligt lättirriterad.

2007-07-23 @ 19:02:23
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Parkarbetaren: Nope...inte denna...den här startar bara man kommer i närheten av den.

2007-07-23 @ 19:09:11
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Trolda

Men tänk vilka MUSKLER du får...Uj, uj, uj....=D
Trolda - tjingeling =D

2007-07-23 @ 19:56:33
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lilla B

Det är så roligt att trädgårdsspana att jag skulle kunna uppfinna en trädgård...

2007-07-23 @ 20:57:18
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trolda: Jo...och trasig höft och knän som värker. Nu låter jag oerhört gnällig va? Tröstar mig med mina enorma muskler...
Lilla B: Visst är det en skön känsla att gå in i en trädgård och syna den i sömmarna? Jag gillar det också..
Uppfinn en trädgård du så kommer jag och spanar.

2007-07-23 @ 21:29:37
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0