Site Meter

Rockdust på plats

Nu finns Rockdust i slottsparkens jord. I vissa av trädgårdslandets planteringslådor har jag nu med hjälp av J luckrat ner Rockdust i jorden. Det blir mycket spännande att följa odlingarna här nästa sommar. Som jag tidigare sa kommer jag att så samma sort sallad både med och utan Rockdust för att jämföra skillnaden, noggrant dokumenterat här på bloggen.
Jag har även använt Rockdust på en yta där jag har perenner och en plats där Bonicarosor finns. Häng med nästa sommar och följ provet.

15392-138915392-1388

Kommentarer
Postat av: Kersti

Jätte spännande. Jag hörde för första gången talas om det i somras. Jag har en god vän som bor i Skottland och hon undrade om vi visste något om det vilket vi inte gjorde då.

2007-12-05 @ 16:36:41
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Ronja

Det blir intressant att höra hur resultatet av dina provodlingar blir. Jag har inte provat Rockdust själv, men en av våra lärare från SLU skriver ner det totalt. Ser fram emot dina erfarenheter!

2007-12-05 @ 21:09:03
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ronja: Berätta...varför skriver han ner Rockdust??

2007-12-05 @ 21:12:10
Postat av: Ronja

Jag känner inte att jag har lust att 'uttala mig offentligt' om det, eftersom jag inte är säker på att jag minns rätt, men jag mailar dig...

2007-12-05 @ 22:32:16
URL: http://hundramiljoner.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0