Site Meter

Sista kvällen i Visby

15392-1022
´´Min gata igen´´

Många undrar säkert varför jag betalar lika mycket för en vecka i Visby som det kostar att komma långt ut i världen.. Jag kan bara svara att det finns ingen annan plats där jag blir så lugn som på den här ön, antagligen har jag bott här i ett tidigare liv.
Nu är det sista kvällen för den här gången och jag har just sett solen gå ner i havet igen. Att vädret inte varit soligt hela veckan gör mig ingenting, tvärtom så har jag i stället fått sett platser som jag tidigare inte beökt och som gett mig så mycket mer än badstränder.

Det har inte blivit så många foton från Visby och anledningen är att allt skulle se ut som vykort. Att fotografera den vackra muren eller medeltidshus i den här vackra staden känns inte rätt, det skulle bara bli ett dåligt försök att fånga känslan och atmosfären här.

När?
Jag har idag varit i När och tänkte döpa ett inlägg till ´´Hur var När?´´ men det skulle bli för mycket av ett Arne Hegerforsskämt så jag hoppar över det. Det skulle ha blivit så här ungefär:
- Hur var När?
- Jo det var ganska fint på vissa platser.
- Var?
- Vid Nabben var det fint.
- När?
- Den 17 augusti 2007


15392-1023
Murade fiskebodar i Nabben

15392-1025

I morgon återvänder jag till fastlandet och till jobbet, till höst och mörker och kyla, men även till nära och kära och till en vacker huvudstad.
Jag utnämner Hallshuk till den här resans vackraste plats.

Kommentarer
Postat av: Londongirl

Hej! Har varit här och kikat runt på vackra bilder från både älskat Gotland och Vaxholm. Kan du hjälpa mig med ett träd som jag har på min blogg? Vet inte vad det är men de växer i Hyde Park.

2007-08-17 @ 22:32:35
URL: http://tankevagor.blogspot.com
Postat av: Nina Ringbom

Hej
ville bara säga att du tar otroligt fina kort. Jag bor på Gotland och man "ser" ju ön nästan på ett annat sätt när man ser dina bilder. Man är ju annars så van med den så det blir vardagsmat. Men efter dina bilder tänker man ju nästan annorlunda :-)

2007-08-18 @ 10:26:23
URL: http://www.historiesajten.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Londongirl: Det är en Platan som du har på din blogg. Det finns tre enormt stora plataner i Visby botaniska. Det är ett vanligt gatuträd i Europa men här i Sverige klarar den bara zon 1.
Nina Ringbom: Din ö är verkligen tacksam att fotografera, det finns så många vackra platser. Måste berömma din fina hemsida...det är mcyket bra jobbat.

2007-08-18 @ 23:59:04
Postat av: marie

Hallshuk är fantastiskt...den lilla stenstranden och flygspaningstornet med alla fina vilda växter runtomkring...

2007-08-31 @ 21:11:30
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: marie

När jag var på en kurs på Gotland-04 så bodde vi strax norr om Visby, söder om Snäck, och tog man sig en bit till upp för kustvägen finns där en öppen privatträdgård som jag inte minns namnet på, med fantastisk känsla i, Jugendinspirerade byggnadsverk, säkert byggd på 20-talet...
http://marieandersson.se/2004/Gotland2004/pages/P6154155.htm
Inte alls så långt upp som Krusmynta, men på samma väg...

2007-08-31 @ 21:20:07
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Marie: Det borde ha varit Muramaris http://www.muramaris.se/
Hallshuk har blivit en plats som alltid kommer att finnas i mitt hjärta.
Ha en riktigt trevlig helg!

2007-08-31 @ 21:43:34
Postat av: Marie

Javisst var det Muramaris!

2007-09-01 @ 16:05:15
URL: http://kaffekopp.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0