Site Meter

En dag på Fårö

15392-1007

Gotland utan Fårö skulle vara som Stockholm utan Djurgården.
Första kvällen tog jag cykeln i Visby för att cykla ut längs havet men efter en stund kom ett meddelande på mobilen ´´Middag ikväll?´´. Det var så fint och även om besöket bara var för två dagar så kommer den här veckan att bli perfekt nu.. Fårö visade sin allra bästa sida med dramatisk himmel, klarblått hav och kritvit sand. Varma vindar från havet, en perfekt badtemperatur och vackra vyer som får en att tappa andan gjorde den här dagen till en dag att alltid minnas. Den vackra varma kvällen avslutades på restaurang Rosengården med en fantastisk middag.

15392-1006

Vid infarten till Ljugarn ligger Espegards konditori och bageri, där blev det även denna gången saffranspannkaka i trädgårdsserveringen innan besöket vid havet. Hela den här lilla orten har känsla och atmosfär av en gammaldags badort och som känns mycket välkomnande.

Botaniska trädgården besöks flitigt av mig och jag kommer nog att vandra där lite varje dag den här veckan. Trädgårdsspaningen kommer att färdigställas när jag har fått ordning på bilder mm, men jag kan säga att trädgården är lika fantastisk som alltid och jag har sällan blivit så omsluten i ett trädgårdsrum som här där de stora vackra träden omgärdar hela området och centralt ligger rosengården som i år blommar mer och vackrare än någonsin.

15392-1005
15392-1008




Kommentarer
Postat av: Thomas H

Den mörka träbåten mot det gråblå...och havet helt stilla.Kan det bli bättre? Det är en bild som jag villigt låter sjunka in och verka inom mig. Så oerhört avskalat och rent. Jag tycker mig faktiskt känna en svag tjärdoft i lugnet. Men det är väl bara inbillning...tja, varför inte?

2007-08-15 @ 01:00:24
URL: http://thomasmedh.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Thomas H: Visst doftar det tjära.

2007-08-15 @ 06:40:20
Postat av: Lilla B

Bilder från havet andas frihet.

2007-08-15 @ 07:15:59
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Ann-Christin

Vilka vackra bilder! Tack, de kommer att förgylla min dag. Och nu måste jag ju bara få åka till Gotland nästa sommar...
/Ann-Christin

2007-08-15 @ 08:42:07
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lilla B: Det är en oerhörd frihet här.
Ann-Christin: Tycker absolut att du ska åka hit. Det finns massor att upptäcka.

2007-08-15 @ 20:19:51
Postat av: kicki

Vilka underbara bilder du tar...känns som om man är med..
kram kicki

2007-08-20 @ 13:31:10
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0