Site Meter

Drömresa

15392-964

Min drömresa har jag kanske gjort redan men det är några platser som lockar extra mycket, som Irlands västkust med Connemara eller Sicilien. Jag har besökt Italien tre gånger utan att ha varit inne i Rom.
Venedig, Florens, Sienna och olika platser i Toscana har jag besökt men aldrig den eviga staden. Under min trädgårdsresa i våras besökte vi trädgårdar i Laziodistriktet där Rom ligger men det fanns inte tid att vara i själva Rom, så Rom tillhör en av drömplatserna. Det finns många platser i Italien som är spännande och jag kommer med all säkerhet att återvända dit.

Jag är ingen berest person men jag skulle verkligen vilja resa mer. I år blev det i alla fall de fantatiska resorna till Kina och Italien. En ny kategori finns på bloggen nu som heter resor....hoppas kunna fylla på där där framöver.

Vilken är er drömresa eller favoritresmål?

Kommentarer
Postat av: Lilla B

Jag skulle bra gärna vilja resa tillbaka till Kina. Två resor dit och många nyfunna kinesiska kontakter
gör längtan stor.
Skulle också vilja besöka Eden i Cornwll.Har bara sett på tv men vill gärna uppleva live.
Sen är det helt andra resor jag vill göra. Hålla kontakter med vänner sen ungdomsåren - vi är utspridda lite är och var i världen men med stigande ålder blir de mer och mer betydelsefulla.
Inte så märkvärdiga önskningar men allt behöver ju inte vara det. Livet är ganska gott när det är enkelt.

2007-08-04 @ 00:00:25
URL: http://vaxthusbloggen.blogspot.com/
Postat av: Karin A

Åhh det finns så mycket jag vill se! Av de du nämner har jag varit på Sicilien och det var på många sätt underbart. En god vän med sambo bor på irland och nästa gång jag kommer dit skulle jag gärna besöka Connemara. Jag har även Rom kvar liksom flera städer i Spanien. Kina lockar även mig....ja det finns många platser som vore intressanta att komma till.

2007-08-04 @ 08:30:06
URL: http://www.uteochinne.blogspot.com
Postat av: sericea

Jag har rest mycket i Europa, så jag skulle vilja komma lite längre nästa gång, som Nya Zeeland och kanske Kina.
Men även Skottland och Italien skulle jag gärna åka till. Som sagt, det finns mycket att se.

2007-08-04 @ 19:28:28
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Dotter

Brasilien står högst på listan, men jag skulle även vilja återvända till Australien och se mer av det härliga landet med de härliga människorna.

2007-08-04 @ 19:44:28
Postat av: Trolda

Jag har besökt 43 länder...=D Varav Australien, Skottland och Island etsat sig fast på ett särsklit sätt...Irland är ännu outforskat, och DIT skall jag någongång...Varje land har sin specialitet och skönhet...Av Sverige har jag dock sett alldeles för lite, och Sverige i sommartid är ju bara ljuvligt! Så en liten resa inom Sverige hägrar kanske också, och Gotland skall ju vara något alldeles speciellt...=D NJUT av semestern där!
Trolda - kramar o trevlig semester!

2007-08-05 @ 09:58:00
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Trodde att jag skulle få många fler drömresor här....
Det var oerhört många länder Trolda....och tack för semesterhälsningen!

2007-08-05 @ 22:20:24
Postat av: Anki

Jag har precis varit på Madeira och det resmålet kan jag verkligen rekommendera, i synnerhet om man är trädgårdsintresserad.

2007-08-06 @ 18:40:15
URL: http://ankitankar.blogg.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anki: Förstår att det är fint på Madeira...vet flera som sagt samma sak. Känns som om jag borde åka dit någon dag.

2007-08-06 @ 22:29:59
Postat av: Berndt

Gardasjön, Sienna, Apulien, Skottland och förstås Californien. :-)

2007-08-09 @ 17:17:08
URL: http://tiberg.wordpress.com
Postat av: Fredrik Emanuelsson

Sök på Alla Flygbiljetter om du vill hitta billiga flygstolar till din drömresa. De jämför flygresor från alla stora resebyråer, och har även lågprisflybolag som ryanair.

2007-09-02 @ 14:54:59
URL: http://www.allaflygbiljetter.se
Postat av: matte

Sök på braflygpriser.com om du vill hitta billiga flygstolar till din drömresa. där finns alla nätresebyråer bara att jämföra direkt



2008-11-08 @ 18:02:21
URL: http://www.braflygpriser.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0