Site Meter

Trädgårdsresan till Rom



Då var jag hemma igen efter den andra resan på kort tid (några veckor tidigare Kina) och ännu fler intryck måste sorteras. Eftersom jag tidigare inte medverkat på någon gruppresa så måste jag erkänna att jag var ganska orolig att hamna i ett gäng kacklande ´´trädgårdstanter´´ och på sätt och vis gjorde jag väl det också. Men det var ett mycket trevligt gäng kacklande kvinnor och män ockå för den delen. Medelåldern var ganska hög och efter Kinaresan med jobbet strax innan där jag var äldst, så kände jag mig nästan ung här!

Vi åt ju gemensam middag på vårt hotell och sista kvällen berättade jag om min oro inför resan och en av kvinnorna uttryckte det så att hon förstod min rädla att hamna bland en massa ´´kärringar´´ och när någon sa att det här var sista kvällen med gänget så förslog jag en återträff om tio år. Då kom den underbara kommentaren ´´jag då ska du verkligen få se på kärringar´´. 



Resan gjorde jag inte för att umgås med människor, utan för att se alla de fantastiska trädgårdar som jag gjort under den här veckan. Eftersom jag kom hem sent i natt så får jag återkomma senare idag med de första rapporterna här på bloggen. Jag måste bara berätta att när jag skulle åka från Arlanda i måndags så stod man där i kön och tittade vilka som hade de gröna lapparna från Rosebud´s Tours på sina väskor och en bit bakom mig står Sven Melander.

Nu så jag ingen grön lapp på hans väskor (han skulle spela golf i Italien) men tanken på Sällskapsresan kom direkt, det hade ju varit fint att ha Sven Melander med, letande efter någon Bodega. Måste också berömma Maria på Rosebud´s som guidat och tagit hand om oss på allra bästa sätt. Trots att vi ibland blev försenade på grund av kraftiga bilköer runt Rom så har hon behållt lugnet och allt har till slut blivit bra.
Nu ska jag gå och dricka ´´svensk´´ kaffe.
 

Kommentarer
Postat av: Panter

Så du menar att du inte besökt Peppes Bodega?

Ska bli intressant att få ta del av resan, läste programmet och det var ju väldigt lockande.

2007-04-28 @ 09:37:12
URL: http://motvillig.blogspot.com
Postat av: Linda V

Vad vackert med blåregnet. Hänger det över ravin?

2007-04-29 @ 08:21:03
URL: http://lindastradgard.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Panter: Nej jag missade bodegan.
Linda V: Blåregnet hänger over en å som rinner genom parken och där vattnet är kristallklart. Läs mer i min trädgårdsspaning om Ninfa lite senare.

2007-04-29 @ 09:08:27
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0