Site Meter

Slottsträdgårdsmästare på besök

15392-246
Jag hälsar morgonen välkommen från utsiktsberget

Idag fick jag besök av slottsträdgårdsmästaren från grannslottet på ön. Det var ett trevligt möte med en kunnig och mycket trevlig man i sina bästa år....samma ålder som jag ungefär.
Jag visade runt honom i parken och vi bestämde att vi skulle hålla kontakt och utbyta idéer och tankar om trädgård.

15392-245

Änglatrumpeterna blommar vidare och jag vill inte ta in dem innan frostnätterna kommer....vill att gästerna ska njuta av dem då matsalen ligger intill. På onsdag tar jag in dem. Ska sedan ta dem ur tunnorna och där ska jag sätta packat med tulpanlök som ska få lysa upp terassen i vår.

Kanske att vi klippte gräset sista gången i morse....eller så blir det en gång till. Det var becksvart när jag i morse gick med min lövblås på ryggen och jagade bort tystnaden från ön. Håller gångarna rena så att det inte blir geggigt då regnet kommer i slutet av veckan.

Trädgårdslandet är som en stor blomsterkorg fortfarande då massor av sommarblommor och sena perenner blommar vidare i värmen.

Ikväll fortsätter Prison break och nu ska de jagas hela vintern kan man tänka. Spännande är det i alla fall.

Dagens jordspråk 16 oktober:
...det som händer i min egen täppa har
också med livet i stort att göra. Växterna
har sin barndom, sin blomstringstid och
sin höst - precis som vi människor.

Anna Bergenström

Kommentarer
Postat av: Love

Ohh verkligen fina blommor :)

2006-10-16 @ 17:56:39
URL: http://loveorhate.webblogg.se/
Postat av: Inkan

Änglatrumpet.....;) En blomma som jag vet lever ett liv på en balkong hos en annan bloggare (Amber) och jag blir alldeles salig av den. Funderar på att skaffa en till våren och ha den ute på trappen till mina grannars glädje.

Är det svårskötta?

undrar en
indiansk
änglakusin
- som är mycket förtjust i dina foton. Vilken miljö dú lever i. Jag är AVUNDSJUK!

2006-10-16 @ 19:00:09
URL: http://www.detfinnstrerum.blogspot.com/
Postat av: Junitjej

Vilka fina bilder!

2006-10-19 @ 06:36:38
URL: http://junitjej.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0