Site Meter

Farväl parken

15392-288
Min sista morgon i slottsparken för i år

De omkullvälta lindarna står upprätta igen efter att vaktmästaren och jag gjort bra stöd för dem. Nu får stöden vara kvar några år tills rötterna rotat sig ordentligt igen. I den här delen av allén är det väldigt dålig dränering vilket gör att rötterna inte utvecklas normalt eftersom de i perioder står i alldeles för våt mark. De här relativt unga lindarna och några gamla lindar som står i den här svackan har en oviss framtid men vi har planer på att gräva dräneringsdiken åt dem under nästa år för att de ska må bättre.
15392-289
15392-291
Lindarna på plats

15392-290

Nu tar jag avsked för i år och det här är det sista jag ser av parken för ett tag fram över.
Jag avslutar härmed dagsrapporterna från parken för säsongen 2006, men jag kommer att blogga på om tiden som varit i parken, om planer inför framtiden eller bara funderingar om trädgård och om livet i allmänhet. I slutet av mars kommer jag förhoppningsvis att återvända till parken för att börja med att beskära våra fruktträd.

Dagens jordsspråk

Att leva med sin trädgård är som att
ständigt bära på sin kärlek. Var jag än
befinner mig i världen, oavsett tid och
rum, finns trädgården där också.

Tonie Lewenhaupt

Kommentarer
Postat av: LillaB

Har föjt arbetet i Slottsträdgårdenunder sommar och höst. Mycket intressant och lärorikt har det varit. Många fina bilder har du bjudit på. Tack för det.
Trevlig helg och god vila önskar jag dig. Och riktigt rejält tillfrisknande av det eländiga knäet.
Fortsätter förstås att läsa bloggen!!

2006-11-03 @ 19:51:25
URL: http://lillab.blogspot.com/
Postat av: Inkan

Tack för allt härligt du skrivit om trädgårdar, parkskötsel,vackra hus och sp denna vackra allé.

Själv fick jag en allé på foto från min syster i USA; Jag placerade fotot på bloggen. Den minner mig om min barn-och ungdoms allé. Som även var en del av min träningsbana i tonåren:)

Trevlig helg!

2006-11-03 @ 20:36:46
URL: http://www.detfinnstrerum.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

LillaB och Inkan: Trevlig helg till er också.

2006-11-03 @ 21:08:41
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: LindaLotta

Då går Slottsträdgårdsmästaren i ide... Parken vilar i vinter och så borde vi nog alla göra.
Trevlig helg.

2006-11-04 @ 11:41:49
URL: http://lindalotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0