Site Meter

47 dagar till sommarsolståndet

....sedan blir det mörkare igen! Men det är 35 dagar till fotbolls-VM och det känns lättare.
Morgonen igår var magisk igen...med dimma och solen som bröt igenom.
15392-850
Det har varit en fantastisk dag med 20 grader varmt. Hela slottsparken var varit full av lekande männsikor i veckan. Konferensgästerna har ockuperat gräsytorna och de har tydligen haft det fint. Själv har jag börjat göra ordning trädgårdslandet. Har städat och rensat, grävt om planteringslådorna där jag i höstas fyllde på med kogödsel som jag fräste ner. Nu är jorden mycket fin. Ska bara lägga på ett tunt lager med lättare jord att så i.
Idag har jag flyttat en del av sommarblomsplantorna till ett annat ställe. Ett stort rum utan värme och elektrisk belysning. Men de står vid ett fönster med sol stora delar av dagen. Tror att de trivs bättre här där det är svalare. De plantor som jag flyttat är lejongap, daggsalvia, den vita tobaken och några lådor verbena. Blir det kalla nätter så lägger jag på fiberduk.
15392-839
Pingstlilja

Pingstliljan Ice Follies

Något som känns kul är att vi fått grodor i vår damm som vi anlade för två år
sedan.

Det går väl sådär med att leva tvärtom som jag tidigare nämnde att jag skulle göra. Är nog en hopplös person att leva med.....hon är för bra för mig.

Dagens låt - I Roslagens famn med Evert Taube

Kommentarer
Postat av: crrly

Vilka fantastiska bilder!

2006-05-07 @ 19:36:57
URL: http://crrly.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0