Site Meter

Stockholms vackraste lekpark just nu?

 
På väg till ögonläkaren på Östermalmsgatan, passerade jag Humlegården, vars lekplats verkligen bjöd på prunusblomsteryra. Visst måste väl barnen må bra av allt detta vackra? Jag gjorde det i varje fall!
 
 I Sinnenas trädgård vid Vasaparken, råder lugnet som vanligt. Två Prunus 'Accolade' välkomnar gästerna in i trädgården.
 
 Inne i min favoritträdgård i city, blommade också någon Prunus, tyvärr var det skugga vid caféet där jag brukar kaffefika, här inne i Centralbadets trädgård, bara några stenkast från Hötorget.
 
Blomsterprakt även i Berzelii park, där den ljuvliga Prunus x gondouini 'Schnee' blommade fantastiskt idag. 
 
Prunus 'Schnee' - allén i Berzelii park!
 
 Även magnolian har börjat blomma inne i Berzelii park. Dramaten i bakgrunden.

Kommentarer
Postat av: Annie - Fotograf i Linköping & Stockholm

Så fint med alla blommor på träden :)

2017-05-03 @ 17:22:42
URL: http://blogg.anniesfotografier.se
Postat av: Hasse Wester

Visst är det Annie!

2017-05-03 @ 18:04:22
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Brommabo

Det är den som vätter mot Karlavägen va, parken på översta bilden?

Det är just den här tiden på året som är den vackraste också, anser jag! Just det skira, ljusgröna, när allt håller på att slå ut. :) Har spenderat flera dagar med att bara spatsera runt själv och njuta av våren i år.

2017-05-03 @ 22:12:57
Postat av: Lena Fridell

Så vackert! Vad glad jag är över att kunna se! Det är faktiskt inte självklart...

2017-05-04 @ 12:35:08
Postat av: Kersti

Det är så vackert med all den här blomningen. Jag tog med några kvistar från torpet så nu har jag körsbärsblom inne också.

2017-05-06 @ 15:34:14
Postat av: Hasse Wester

Jag håller med dig Lena!

2017-05-07 @ 17:56:54
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Hasse Wester

Fint att ta in lite blomning också Kersti!

2017-05-07 @ 17:57:21
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0