Site Meter

Fredagsvandring i slottsparken - vecka 45

Fototävlingen startar
Fototävlingens pris
Fototävling ´´Bästa novemberbilden´´


Miscanthus sinensis ´Kleine Fontäne´

Vintern närmar sig alltmer och det blir svårare för varje dag att hitta något som blommar i slottsparken. Trots det så finns det några blommor som kämpar vidare vilket gör att jag har något litet att visa från fredagsvandringen. Under dagens vandring befann sig en del gäster ute i parken och om någon såg mig stå på huvudet i planteringarna för att komma åt de få stackars blommor som är kvar undrade säkert vad jag gjorde....de hade ju ingen aning om fredagsvandringen i slottsparken vecka 45.

Helgen är välkommen. Nu får kroppen vila några dagar. Jag fundrade lite idag på den här fototävlingen och undrar hur många bilder som kommer in....15, 20, 30...eller fler? Hoppas också att blogg.se kommer att vara stabilt ...ikväll är det inte så stabilt....
Jag måste bara få visa dagens bästa rubrik i bloggvärlden ´´Jag längtar till igår´´
Ha nu en skön helg och glöm inte kameran när ni går ut i helgen.....


Osteospermum


Stanwell Perpetual är med...



Eupathorium maculatum ´Atropurpureum´


Hydrangea arborescens ´Annabelle´


Clematis viticella och lejongap


Om jag tidigare utnämnde stenkyndeln till årets perenn i parken så kommer denna näva Brookside som god tvåa...den bara blommar vidare in i vintern....




Se kategorin
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0