Site Meter

Skärtorsdagsvandring på Söder

 
 
18 april 2014
 
 
Scillan har hittar en perfekt plats i Högalidparkens norrsluttning ner mot Högalidsgatan och jag blir glad när jag ser att buskar och träd får växa lite som de vill. Tänk att det blir så mycket mer spännande när naturen får bestämma. Prydnadsbuskar och träd behöver inte alltid vara putsade och beskurna efter böcker. Tack för den här lilla biten av vild natur i Stockholm.
 
 
 
 
 
Björns trädgård vid Medborgarplatsen på Söder är en park som jag nästan aldrig besöker. Parken kanske inte har, eller har haft det bästa rykte, men idag var det rent idylliskt med lekande barn, fikande söderbor och blommande prunusträd. Det blev ett besök som måste uppföljas när andra träd börjar blomma och då måste vi också ännu en gång fika på mysiga Café Tjärhof på Tjärhovsgatan just intill. 
 
 
 
 
 Scilla och porslinshyacint invid Lasse i Parken vid Hornstull.
 
 
 Stora Henriksvik på Långholmen öppnar inte förrän den första maj.
 
 
 I vanliga fall brukar jag gilla kontraster. Men...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0