Site Meter

Hur går det?

FOTOTÄVLINGEN - NOVEMBERBILDEN 2009
FOTOTÄVLINGEN 2008

Är det helt omöjligt eller?  Idag var det ett något bättre ljus än tidigare tycker jag.  I varje fall här i Stockholm. Förstår också att det är svårt att hitta något bra motiv så här i november....och det är ju liksom meningen med den här tävlingen. Det ska inte vara lätt. Döp gärna bilden när ni skickar in den. Lördagen den 14 november kl. 18.00 är deadline för inlämning av bilderna.

Jag har fått in ett antal fina och spännande bilder men jag förstår att många väntar på ännu bättre ljus ....eller dimma eller så!

Ge inte upp kamrater....!

Själv har jag nu en vecka semester då jag ska vila upp trötta knän och hämta kraft för att kunna ta mig igenom vintern.


Måste bara visa en av våra Vidjehortensior ´Annabelle´ som har blommat sedan juli och bilden ovan är från förra veckan. Vet ingen buske som blommar så här länge. Nu står den här mot slottsväggen...de som står mer öppet har bruna blommor vilka har sin skönhet även de. Man kan ju tycka vad man vill om dessa stora och ibland ganska groteska blommor men de har ett så stort värde i trädgårdar genom sin långa blomperiod och den gräddvita färgen är ju inte så påträngade att man lessnar på den. Den här brukar ha perenner omkring sig på sommaren...se bilden under.


´Annabelle´ tillsammans med stormhatt, kransveronika och rosen Dornröschen.


Dagens låt
.

Kommentarer
Postat av: Anne

Absolut, inspirationen kanske kommer i sista minuten... Och bra med påminnelser !

2009-11-08 @ 20:16:57
URL: http://afcr.blogg.se/
Postat av: Marie

småningom blir det en bild. Kanske.

2009-11-08 @ 20:27:49
URL: http://mariecarlqvist.blogspot.com
Postat av: HelenJ

Jag har flera att välja på redan, men väntar in i det sista att skicka in, om det skulle bli något ännu bättre.... Det är ju kolmörkt på eftermiddagarna när man kommer hem, så jag får hoppas på att det rätta ljuset (och motivet) infinner sig på lördag.

2009-11-08 @ 20:58:46
URL: http://gronafunderingar.blogspot.com
Postat av: Karin A

Jag hoppas kunna vara med men har inte fått till någon "bra" bild ännu! Här har det varit gråare än grått idag. :)

2009-11-08 @ 21:00:09
URL: http://uteochinne.blogspot.com
Postat av: Lilla B

Om dimmorna inte lättar och ifall mörkret är mörkare än vanligt - kan du inte utsträcka tiden lite? Inte för att jag tror att det blir ljusare men kanske man lyckas fånga något i allafall.

2009-11-08 @ 21:22:14
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Anne: Många jobbar ju bäst under press...



Marie: Det hoppas jag verkligen!



HelenJ: Bra...då är du inte bildlös i varje fall.



Karin A: Mm..inte lätt, men ge inte upp.



Lilla B: Tyvärr blir det ingen utsträckt tid...ut i dimman och fota vilt så blir det säkert bra!

2009-11-08 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0