Site Meter

Mikrobloggar och nanobloggar

Att skriva långa blogginlägg eller att läsa långa blogginlägg tar tydligen för mycket av vår tid. Nu kommer mikrobloggar och t.o.m. nanobloggar som är ett mellanting av blogg och chatt om jag har förstått det här rätt. Undrar om jag skulle nanoblogga från slottsparken?
Frågan är om det här nya bloggande inte tar upp mer av vår tid. Man ska tydligen befinna sig ett ett chattrum och se vad alla skriver till varandra och sedan kasta sig in i en diskussion. Att fastna i ett chattrum med massor av trädgårdsmänniskor.....nä, jag tror att det här är till för unga Facebookmänniskor....och kanske för Bernt.

Kommentarer
Postat av: Miranda

08:56 jag tar upp en kruka.

09:05 jag vänder uppochner på den

09:23 jag drar i en rot

09:38 Roten gick av

09:44 En spade låg ivägen

09:57 Jag äter ett äpple



16:05 Nu glömde jag traktorn igen



Inte det???

2009-01-31 @ 09:30:46
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Miranda: Mycket spännande. Men har man 25 sådana kontakter att följa under dagarna så hinner man inte jobba så mycket...

Men jag hade några liknande inlägg under förr året.

http://gardener.blogg.se/2007/september/a-day-in-a-life.html

http://gardener.blogg.se/2008/june/vilda-svin-och-groende-sallad.html



hm...jag kanske redan har börjat mikrobloggat?

2009-01-31 @ 09:36:23
Postat av: Alt godt

Du er forut for din tid, mästaren... :D





2009-01-31 @ 10:35:39
URL: http://altgodt.wordpress.com
Postat av: Staffan H

Jag tror också att det är ett utmärkt sätt att plottra bort tiden på. Sådana inlägg innehåller nog inte så mycket läsvärt heller för den delen. Bättre måste då vara att inte känna kravet att skriva nya inlägg i bloggen för jämnan. Hellre någon dags uppehåll då och då för att samla tid och stoff till något läsvärt.



De bloggar jag läser lär mig något på ett eller annat sätt. Det må sedan vara om trädgård, foto eller en helt annan livsstil än min. Det var väl också lite därför jag själv började blogga. Inte för att jag själv eller mitt liv är särskilt intressant, utan för att jag alltid gillat att berätta om saker och då gärna i skriftlig form.

2009-01-31 @ 18:44:19
URL: http://staffanhuss.wordpress.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Alt godt: Ha ha...jo man är alltid lite före sin tid!



Staffan H: Jag håller med dig (säger han som publicerat fyra inlägg idag). Jag lär mig också av intressanta bloggare som har något att berätta och jag har verkligen hittat en hel del bra bloggar att följa...din blogg har hamnat på den listan.

2009-01-31 @ 19:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0