Site Meter

Det är gott att leva.....trots allt!

15392-580
Bergskörsbär (Prunus sargentii)

Det är en blåsig morgon i mitten av april.....
Nu blommar Bergskörsbärsträden (Prunus sargentii) i Bergianska trädgården här i Stockholm och trots den hårda kyliga vinden, trots avskedet från familjens stuga, trots att inte allt går som man vill i livet.....så är det gott att leva!

15392-589
Vårkörsbär (Prunus x subhirtella ´Autumnalis Rosea´) , i Stureparken. Se tidigare inlägg här.

Nu har jag köpt fyra trädgårdstidningar som jag ska plöja igenom i helgen och recensera i morgon.
Barcelona spelar först i morgon kväll mot Villareal så ikväll ska jag i stället se Real Madrid ta emot Valencia.

Odla med P1
Det berättas att det inte skulle vara några problem att beskära sina äppelträd i april eller t.om. maj. Här vet jag inte riktigt vad de talar om.....jag vet också att äppelträden inte savar även vid sen beskärning men problemet med sen beskärning är att man river loss trädets blomknoppar som sitter väldigt löst i april och maj. Det kanske inte är ett problem för de som inte vill ha så mycket frukt i sina träd men jag tycker absolut att man inte ska röra träden efter någon vecka in i april......lite beroende på hur varm våren är.


Dagens jordspråk
Gräsen är rabattens balettdansörer
Karl Foerster

Dagens låt är Dagen

Kommentarer
Postat av: Trolda

Jag håller med...Det ÄR gott att leva! =D

Trolda - levnadsglad!

2007-04-21 @ 19:03:42
URL: http://trolda.blogg.se
Postat av: Lilla B

Mycket intressant att få höra vad du säger om trädgårdstidningarna.

2007-04-21 @ 22:44:37
URL: http://lillab.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0