Site Meter

Parksoffor i tiden på Södra Djurgården

 
 
 Just nu pågår den trevliga och intressanta utställningen ´´Parksoffor i tiden - till nytta och prydnad´´ som pågår till 6 oktober. Sofforna är uppställda i en rad framför den långsmala planteringen med fantastiiska sommarblommor, som med en mjuk sväng leder fram mot Skansens norra entré Hazeliusporten. Här visas tio olika parksoffor som funnits på Djurgården från 1800-talet och fram till idag. Utställningen är verkligen värt ett besök då man kan slå sig ner på någon av sofforna och se ut över alla fantastiska sommarblommor i planteringen som Djurgårdsförvaltningens trädgårdsmästare kallar ´´Långkorven´´
 
Under mina vandringar i Stockholms gröna rum, pausar jag såklart då och då på en parksoffa och mina favoriter här är Böjsoffan och Stockholmssoffan!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Liza

Verkligen en kul och annorlunda utställning. Bra bilder som visar parkbänkarna helt perfekt.

2022-07-05 @ 20:52:03
Postat av: Hasse

Ja den där utställningen gillade jag. Min första idé var att Lexus skulle sitta på alla bänkarna, men det blev inte så.

2022-07-06 @ 09:10:52
Postat av: Mira

Ett soffinlägg helt i min smak.

2022-10-01 @ 19:48:26
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com
Postat av: Bosse

Sökte soffa med gjutjärnsgavlar och hittade dtt intressanta inlägg. Kul!

2023-03-15 @ 08:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0