Site Meter

Besök i Skallebergs handelsträdgård

 
 
Skallebergs handelsträdgård ligger i Järfälla och har funnits där sedan 1956, då de startade sin verksamhet med två växthus från 1936 som fanns på platsen. Nu finns många stora och moderna växthus och företaget levererar växter till Djurgårdsförvaltningen, Stockholms stads parker Kungsträdgården och Berzelii park och till Stockholms stad/Västerort, Norrtälje kommun med flera.
 
Cecilia som jobbar på Djurgårdsförvaltningen och som vanligt har beställt oerhört många sommarblommor, till bland annat planteringar vid Rosendals slott och Rosendalsterrassen, ville ville visa mig hur plantorna ser ut nu i väntan på att de ska levereras andra veckan i juni.
 
Jag ser fram med spänning på hur årets planteringar kommer att se ut! Går det verkligen att toppa 2018?
 
 
Cecilia, Lexus och Lennart Skalleberg
 
Att toppa sommarblommor under tillväxt i stordrift, gör man med häcksåg! Här visar Lennart Skalleberg hur det går till!
 
Blomsterhunden Lexus
 
 

Kommentarer
Postat av: Hjelt

🌸👍

2019-05-10 @ 18:28:20
Postat av: Anonym

Jag ville ju visa dig😂
Inte hålla koll 🤔

2019-05-10 @ 18:32:05
Postat av: Liza Hansson

Att gå i en handelsträdgård gör en verkligen lycklig! Den vackra arten Lexus är nog min favorit.

2019-05-12 @ 08:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0