Site Meter

Filma i Stockholms gröna rum!

 
 
Jag har fotograferat Stockholms trädgårdar och parker i många år och kommer att fortsätta med det framöver, men nu har jag fått en idé att även filma i huvudstadens gröna rum. Då kan jag i filmen berätta om trädgårdens historia mm.
 
Äntligen har jag börjat förstå det fantastiska programmet Imovie, som jag nu blivit nästan besatt av. Där kan man sätta samman och redigera filmer, lägga till speakerröst och även lägga till bakgrundsmusik. Just nu jobbar jag med filmen om mitt sista år som slottsträdgårdsmästare på Engsholm 2017. Med hjälp av vaktmästare/fastighetsansvarig J, filmade jag från januari till november och nu blir det en 40 minuter lång film.
 
Nu vill jag göra en film om Djurgården och även filma i Stockholms parker från vår till höst! Nu gäller det att hitta en bra filmkamera, så att kvaliteten blir så bra som möjligt. Mobilkameror i all ära, men nu vill jag skaffa mig en riktig filmkamera!
 
Vi får se om mina planer blir till verklighet! 

Kommentarer
Postat av: Stefan

Hej!

Brukar kika in lite på din blogg då och då för att få inspiration till att fota.

Lumix har en väldigt trevlig och prisvärd kamera som heter dmc-fz300 som är riktigt prisvärd och grym att filma med. Har en sån själv för både film och foto( + systemkamera för kvällsfotografiering)

Kan vara värt att kika på
https://www.cyberphoto.se/foto-video/digitalkameror/kompaktkameror/lumix-dmc-fz300

Tack för ditt dedikerade arbete! :)

Mvh Stefan

2019-01-17 @ 09:16:17
Postat av: Hasse Wester

Tack så mycket Stefan, jag ska absolut titta på ditt tips!
Det känns spännande att få börja filma när våren kommer!

2019-01-17 @ 09:24:03
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Hasse Wester

Fast jag har tänkt mig att skaffa en ren filmkamera och ska titta på den som vann testen senast! Panasonic HC-X920

2019-01-17 @ 09:25:55
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Liza Hansson

Så spännande! Köpte som sagt din bok (förresten två, och gav bort en till min vän, hon hälsar och berömmer dig till tusen) och bara den är ju som att komma in i en drömvärld....vad ska det då inte bli med film!

2019-01-17 @ 10:19:27
Postat av: Hasse Wester

Vad roligt Liza! Ja vi får se om jag kan få till fina filmer i år! Jag kommer att filma under vår, sommar och höst, så de blir nog klara sent i höst.

2019-01-17 @ 10:46:49
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0