Site Meter

Dags att beskära av fruktträden

 Rosendals fruktträdgård
 
 
 Idag när jag besökte Rosendals trädgård för att fika i växthuset, så jag att äpple- och päronträden beskärs i fruktträdgården nu. Det är ett arbete som jag utfört under många år i Engsholms slottspark och i trädgårdar runt om i Brommas villaträdgårdar. Nu har jag lagt sekatör och såg på hyllan då jag gått i pension, eller inte riktigt förresten - jag ska hjälpa min kära släkt i Roslagen med deras träd nu snart.
 
När det gäller beskärning av träd och buskar, är det viktigt att man har bra verktyg. Jag har alltid använt Felco både när det gäller sekatör och handsåg. Det finns säkert andra märken som är bra, men efter att ha använt Felco i många år, vet jag att kvaliteten är hög och att de är bra kompisar att ha med sig i träden!
 

På Granngården kan man med fördel köpa sina beskärningsverktyg. Klicka för att se sortimentet av trädgårdsredskap på hemsidan!

 

Du kan också boka trädbeskärning. Då kommer en servicetekniker från Granngården ut och hjälper dig med att beskära träden i din trädgård.

 
Det här inlägget har jag gjort i samarbete med granngården.se 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Beskärning i Rosendals fruktträdgård 21 februari 2017
 
Beskärning i Engsholms slottspark 2017
 
Ett tio år gammalt blogginlägg om fruktträdsbeskärning - se här! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0