Site Meter

Rosängens underbara gallica- och bourbonrosor

 
Vid mitt förra besök var det albarosorna som hade sin tid på Kerstins vackra Rosäng på Långholmen. Idag var det gallicarosor och bourbonrosor som blommade som bäst och det var sådär vackert att jag inte visste åt vilket håll jag skulle se och vilken ros jag skulle doppa näsan i. Helt underbart vackert var det och jag har sagt det förr och säger det igen - jag älskar att rosorna får vara här inne i den här vackra lundmiljön, där de sträcker sig upp mot ljuset och kastar sig från rosenbågarna och slirar sig runt någon av sina grannar. Trots det vilda, råder en fullständig harmoni här och jag är väldigt glad att gammeldags rosor sällan är gula...!
 
Läs en artikel om Kerstin i Södermalmsnytt 13 juli 2017 här!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: gun

Så vackert med alla rosor. Ser ut som en gammeldags trädgård med järngrindar och trädgårdsportaler.
gun

2017-07-10 @ 21:49:56
URL: http://anthilias.bloggplatsen.se
Postat av: Katarina

Fantastisk trevliga filmer om Kerstins Rosenäng. Har inte varit där men ska snarast bege mig dit.
Är det en öppen och tillgänglig trädgård?

2017-07-10 @ 23:33:48
Postat av: Viveka

Längtat i ett par år, men idag blir det Rosängen med man och barnbarn!
Har du sett rosorna högst upp på Bråvallagatan, mitt emot Rörstrands slott/Filadelfia cafe? Är det vanligt med den typen av "rosenträdgårdar" framför fastigheter i Vasastan/Stockholm?

2017-07-12 @ 04:54:03
Postat av: Hasse Wester

Viveka: Ja men jag har hört talas om de rosorna och jag måste såklart se dem. Tack för påminnelsen!

2017-07-12 @ 16:38:56
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0