Site Meter

Det sitter i Engsholms väggar!

 
 
Den 12 december sändes SVT:s program "Det sitter i väggarna" och den här gången handlade det om orangeriet och trädgårdsmästarbostaden på Engsholm. Eftersom jag har sett alla avsnitt av den här serien så var det såklart extra roligt att det handlade om platsen där jag jobbat som trädgårdsmästare i 20 år.
 
Det var roligt att se lite från slottsparken också, även om jag kunde konstatera att rådhusvinet på slottsväggen inte var klippt! Till försvar har jag att jag var på semester när detta filmades och vinet kan ju inte alltid vara nyklippt...! Men OK, jag borde ha sett till att det var klippt till inspelningen! 
 
Programmet handlade om familjen Nathaniel som flyttade in i trädgårdsmästarbostaden i somras.
 
Läs gärna lite mer om Engsholms historia här! Och tack Christopher O´ Regan för att du forskade fram de första trädgårdsmästarna på Engsholm!
 
Se programmet här 
 
 
 
 
 
Erika Åberg och Christopher O´Regan. Bild från SVT
 

Kommentarer
Postat av: gun

Såg programmet och så vackert det är där. Tycker det är intressant att se det sitter i väggarna.
Älskar gamla hus och dess historia. Nu räknar du väl ner?!?. gun

2017-12-13 @ 19:22:25
URL: http://anthilias.bloggplatsen.se
Postat av: Hasse Wester

Ja visst är det ett trevligt och spännande program Gun! Ja nu har jag bara en vecka kvar att jobba!

2017-12-13 @ 20:00:17
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0