Site Meter

Läget

 Läget den 5 november
 
Höstarbetena på jobbet börjar bli klara. Vårlökarna är i jorden. Astrar blommar fortfarande. Minusgrader på termometern. Knät höstvärker. Försöker se något positivt med mörker, kyla och hala vägar. Ett år kvar att jobba!
46 dagar kvar till Vintersolståndet. Då ser vi framåt mot ljuset igen!
 
Oro i världen. Onskan breder ut sig allt mer. Presidentvalet i USA känns som en blandning av skräck och komedi. Ryss-rädslan är tillbaka. Det är då jag tänker på Gubben i stugan!
 
Läget tisdag 8 november
 
Läget 9 november och USA:s president heter nu Donald Trump...!
 
 

Kommentarer
Postat av: Meta

Härligt att läsa om gubben i stugan. Ibland önskar vi nog lite till mans att i vore där. Mina gamla hemtrakter är det ifrån så jag kan känna igen en del av det, sånt är livet där hos fler än han.
Det där med presidentvalet i USA är verkligen en fars. Och sen sitter det folk som vill ha det så här, undrar hur de tänker??.
Ha det gott denna Allhelgonahelg!
Jag tänker på de jag inte kan träffa längre ingen Halloween här inte det var den 31 och inget annat. Ska det tas efter USA i det så får det allt vara hela konceptet.???
Meta

2016-11-05 @ 09:19:31
Postat av: Hasse Wester

Det är hög tid att titta på filmen om gubben igen!

2016-11-06 @ 09:29:29
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Lene

Avnjuter den sista skörden av tomater och paprika sedan går jag i ide i min ateljé. Hoppas vintern inte blir långvarig.
Tack för fina bilder!

HTTP://lenearonsson.se

2016-11-08 @ 10:07:29
URL: http://lenearonsson.se
Postat av: Hasse Wester

Ja vi hoppas att snövintern inte börjar ännu Lene!

2016-11-10 @ 16:02:53
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0