Site Meter

Barock blomsterjul på Drottningholms slott

 
Sorgen är tung och smärtsam just nu, då min älskade mamma lämnade livet här på jorden den 28 november. Vackra och roliga minnen kommer över mig helt plötsligt, när som helst och var som helst, och det är svårt att förstå att hon inte finns kvar bland oss. Vila i frid nu min fina fina mamma.
 
Ett nödvändigt avbrott i sorgen blev blomsterutställningen ´´Barock blomsterjul´´ på Drottningholms slott. Det är hovflorist Claes Carlsson som skapat denna vackra utställning, som på ett fantastiskt sätt lyser upp i det mörker som vi nu befinner oss i. Jag och Cecilia blev bjudna till invigningen den 1 december, då Drottningholm hade fått använda min frostiga vinterbild till sitt program och det var lite kul att se hur programmet låg på alla besöks-stolar i det vackra rummet där Drottning Silvia invigde utställningen. Det blev en pampig invigning med musik, tal av Drottningen och av hovflorist Claes, och sedan mingel med Champagne ute bland de fantastiska blomsterarrangemangen. 
 
Min bild som Drottningholm fick använda
 
Drottning Silvia inviger Barock blomsterjul
 
Cecilias bild
 
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia Adén

Helt fantastisk 😍

2016-12-03 @ 19:02:17
Postat av: Hasse Wester

Ja visst var det fint Cecilia!

2016-12-03 @ 19:26:47
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0