Site Meter

I väntan på häggblomning...

 
 
23 april 2016
 
 
I väntan på att häggen ska börja blomma - då mitt nya fotoprojekt inleds - så får vi ´´nöja´´ oss med Djurgårdens hav av vitsippor och magnolior som på sina håll börjar blomma i huvudstaden. Morgonen var solig med aprilklar luft och fågelsång. Vi vandrade längs Djurgårdens stränder och in i skogarna som var fyllda av vitsippor och överallt såg vi häggens skira grönska. Kontrasten mot gårdagens trängsel på trädgårdsmässan var påtaglig! Hela Djurgården är nu som en stor vårmässa!
 
 
 
Magnolior på Täcka udden
 
 
Prins Eugens Waldemarsudde
 
Rosendalsterrassen
 
Rosendals trädgård
 
Magnolia vid Blockhusudden
 
 Lexus på Blockhusudden
 
Dagen efter på västra Djurgåden
 
Utanför Villa Lusthusporten.
 
Magnolia x loebneri 'Leonard Messel' slår snart ut i blom vid Kullatäppan utanför Nordiska museet.
 
 

Kommentarer
Postat av: Ramona Källström

Tänk, man klarar sig alldeles utmärkt i Stockholm utan trädgård. Våren finns överallt...lite avis. lol
Ramona

2016-04-24 @ 18:07:51
Postat av: Anita

Det var ett tag sedan jag bloggade och det var ett tag sedan jag var inne på din blogg och nu blev jag sittande länge och njöt av alla dina bilder. Såg att du också var på trädgårdsmässan och inhandlade diverse böcker. Trevligt med bilderna på författarna också. Såg att du ska börja med ett nytt fotoprojekt. Det låter spännande.

Ha en bra vecka!
/Anita

2016-04-25 @ 14:18:43
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Hasse Wester

Visst Ramona! Våren finns även i Stockholm!

2016-04-25 @ 20:41:18
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Hasse Wester

Jag nya projekt på gång. Vi får se vad det blir...

Ha det gott Anita!

2016-04-25 @ 20:42:00
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0