Site Meter

Händerna i jorden

 Just nu vet jag inte riktigt hur jag ska hitta tillbaka till den trädgårdsglädje som jag känt i hela mitt liv. I 45 år har jag jobbat i trädgårdar och när klockan väckt mig före fem varje morgon, har jag utan problem startat min långa dag. Men nu tar det emot ordentligt. Kroppen värker och mitt intresse för växter och trädgårdsböcker har svalnat betänkligt och jag läser i stället något helt annat. Jag ser inte ens fram mot trädgårdsmässan i vår, där allting bara känns som upprepningar.
 
Men - räddningen kan finnas när jag i vår sätter händerna i jorden igen. När jag får känna doften och strukturen av den goda jorden. När jag förbättrar jorden med kompost och väl brunnen kogödsel. När jag planerar och planterar mina perenner. När jag sår frön i räta rader. När växternas livskraft smittar av sig. Jag hoppas att det fungerar även i år!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mariana

Blir så glad när man söker efter en växt, träd som i det här fallet så får man så bra info i din blogg, tack för fina/bra växt porträtt.
Mariana

2015-02-07 @ 10:54:47
URL: http://ms-design.se
Postat av: Hasse Wester

Vad roligt att du tycker så Mariana. Blir nyfiken vilket träd det var?

2015-02-07 @ 11:04:13
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Mariana

Sken hassel var det jag sökte och du hade riktigt fina bilder på den.
Lusten kommer till trädgård kommer troget när det blir 'väder'trots sliten kropp.

2015-02-08 @ 14:00:18
URL: http://ms-design.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0