Site Meter

Trädgårdsvandring i marschtakt

 
 
1 maj 2014
 
 
Den första maj har jag som tradition att besöka Bergianska trädgården, men i år bröt jag den vanan och begav mig in till stadens centrum. I Centralbadets trädgård blommade häggen och på marken lyste röda tulpaner över något blygare växter som myskmadra, spetsmössa, vit löjtnantshjärta och ormöga.
 
Borta vid Humlegården var det stor uppslutning av 1 maj-demonstranter som grupperade sig i ordnade led. Själv letade jag efter blommande hägg. Musikanterna spelade ´´Internationalen´´ och självklart så kom vi in i den takten som satt i även när jag gick från tunnelbanan hemma i Bromma.
 
 
 
 
 
Humlegårdens roliga valk-ask
 
 Jo, häggen blommade i Humlan också, mot Kungliga biblioteket.
 
 
 
 
 På Kungsgatan jobbade min granne Anders med att fotografera demonstrationståget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0