Site Meter

Alternativt nationaldagsfirande

 
 
6 juni 2014
 
 
Jag älskar mitt vackra land och skulle kunna fira Sverige varje dag under året, eller nästan i varje fall. Men jag är långt ifrån någon flaggälskande nationalist och jag hurrar inte för kungar, drottningar, prinsar och prinsessor. Jag hurrar för blomsterprakt runt Linnéstatyn i Humlan, för att krigarkungen Karl den tolftes stridslystnad tonats ner med blommande träd, buskar och perenner, för den stilla kaffestunden i Centralbadets trädgård, för midsommarblomster på Strömparterren, för gränderna i Gamla Stan och för Eddy Grahn på Själagårdsgatan som är en av mina idoler i livet! 
 
 
 
Kungsträdgården blommar
 
Centralbadets trädgård
 
Humlegården
 
Hos Eddy på Själagårdsgatan hittade jag den första utgåvan av Ulla Hasselmarks Fröbok för 35 kr.

Kommentarer
Postat av: Katarina /En Grön Sida

Så vackert!
Väl värt att hyllas varje dag =o))
Allt gott!
/Katarina

2014-06-07 @ 09:16:35
URL: http://www.engronsida.blogspot.se
Postat av: Eva Kronvall

Vårt underbara Sverige!
Jag är republikan och hurrar inte heller för prinsar och prinsessor, men gärna för vårt vackra land!

2014-06-07 @ 10:14:14
Postat av: Hasse Wester

Katarina: Allt gott själv!

Eva: Ja vi hyllar Sverige på vårt eget sätt!

2014-06-07 @ 18:41:40
URL: http://slottstradgardsmastaren.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0