Site Meter

Slottsträdgårdsmästaren är tillbaka...!

 
Jag orkar inte längre tänka på kapare, hackare eller andra brottslingar. Nu ser vi fram mot våren i stället och jag har en plan. Den här gamla trotjänaren till blogg använde jag i 7 år och trivdes alldels utmärkt hos blogg.se. Jag tänkte börja använda ´´Slottsträdgårdsmästaren´´ igen, men nu endast blogga om vår vackra park på Engsholm. Inte så ofta som förr, men när jag har något speciellt att visa eller berätta. Precis som när jag började en gång i juni 2005, då jag var den hemliga bloggaren i den hemliga slottsparken.
 
Nu kommer jag inte längre bry mig om besökarantal eller kommentarer, utan lugnt och stillsamt skriva och fotografera i den vackra sörmländska slottsparken. De som känner för att följa med mig ännu ett trädgårdsår i Engsholms slottspark är hjärtligt välkomna! Det kommer att bli en spännande sommar, nu när vi även öppnar upp för bröllop och privata fester!
 
Nu brinner jag ju för Stockholms gröna rum också, men där har jag inte tänkt klart ännu. Någonting blir det säkert - på något sätt.
 
Nu kör vi...igen!
 
P.S. Jag ska snart börja betala för tjänsten här, så att man slipper reklamen och bloggens design kanske behöver en ansikslyftning framöver. En ny header med bild av vårt slott kanske!

Kommentarer
Postat av: Boije

Jag hänger med! :)

2014-02-26 @ 20:45:06
Postat av: Lilla B

Välkommen tillbaka!

2014-02-26 @ 21:03:06
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Hasse Wester

Tack kompisar!

2014-02-26 @ 21:07:18
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Pia

Välkommen, jag följer förstås med!! Ser fram emot bilder och inlägg!
Pia

2014-02-26 @ 21:24:07
Postat av: Per

Härligt Hasse!

2014-02-26 @ 21:28:06
Postat av: Kersti

Härligt! Ser fram emot att få följa årstidernas växlingar i slottsträdgården.

2014-02-26 @ 22:09:51
URL: http://plommenad.blogg.se
Postat av: Rose-Marie Färber

TACK!
Såå härligt att få fortsätta se dina foton och läsa dina texter!

2014-02-26 @ 22:30:49
Postat av: Anita

Välkommen tillbaka Hasse, det var ju här jag började följa dig för många år sedan! Är så glad att du inte gav upp! Ser fram mot att följa naturens skiftning i den vackra slottsparken.

2014-02-27 @ 08:43:55
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Hasse Wester

Tack alla!

2014-02-27 @ 09:19:42
URL: http://gardener.blogg.se
Postat av: Åsa

Fy tusan för sådant! Men kul att du är tillbaka! Det var ju här jag började följa dig och jag har saknat denna bloggen.
Vänligen
Åsa

2014-02-27 @ 09:26:53
URL: http://villatomaszewski.blogspot.se
Postat av: Johan T

Underbart! Vi är nog rätt många som saknat dina betraktelser från slottsträdgården!

Skriv gärna vad du planerar för denna säsong, nya växter, planteringsförändringar osv!

Finns större intresse än du kan ana!

2014-02-27 @ 10:52:40
Postat av: Hasse Wester

Men vad kul att ni hänger med!

2014-02-27 @ 17:03:10
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anna R

Ser fram emot en härlig slottsvår o sommar. Skönt att du inte gav upp.
/ Anna

2014-02-28 @ 16:00:57
Postat av: Hasse Wester

Jag ska visa det vackraste jag hittar i slottsparken Anna och även berätta vad jag gör! Kul att du hänger med.

2014-02-28 @ 16:19:34
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Maths Nilsson

Kul att läsa och följa dina reportage kör hårt

2014-02-28 @ 19:50:19
Postat av: Ann-Lis Egger-Hansson

Hej! Så fantastiskt att du är tillbaka igen - jag har saknat dina underbara bilder och kommentarer! Detsamma som hände dig, hände en vikarierande präst från svenska kyrkan i oktober förra året här i Schweiz! Jag fick också ett mail om att han behövde pengar och ringde honom och fick besked om att hans email blivit kapad!
Välkommen tillbaka - jag tittar in när min hem-längtan blir för stor ... hälsningar från Ann-Lis

2014-03-07 @ 17:10:43
Postat av: Bir

Hej! Har läst din blogg i ett antal år nu. Glad att du inte ger upp, skulle sakna alla vackra bilder och dina texter. :-) Så nu blir det bara att jag lägger till det gamla bokmärket till denna bloggsida igen. /Bir.

2014-03-08 @ 21:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0