Site Meter

Stockholm blommar - del 1

Sinnenas trädgård.



Eftersom jag kommer att följa Stockholms trädgårdar speciellt noggrant i år, så begav jag mig ut tidigt i en blommande huvudstad den här söndagen. Det finns en yta i Sinnens trädgård som har blivit en favoritplats för mig och där hade nu både det vita löjtnantshjärtat och den ljusgula hundtandsliljan börjat blomma sedan jag var där senast. Klockan var före sju och jag var ensam i Sinnenas trädgård.

Nästa stopp blev Humlegården vars lindar, kastanjer, bokar mm. var sådär skirt vackert gröna och jag hittade annat som blommade där inne också.
Ute på Djurgården var det lika tomt på folk och på Waldemarsudde var det sådär magiskt vackert igen och jag drack mitt kaffe vid stranden. Innan jag fortsatte vandringen ut till Rosendal så kröp jag omkring med kameran och förevigade några vackra tulpaner.

På Rosendal beredde man jorden där sommarblommor senare ska finnas för självplock och uppe vid växthusen så hade grönsaker fått komma ut från sitt växthus och ut i verkligheten. Inga flera frostnätter nu tack!

Humlegården




Karlavägen


Djurgårdsbron


Waldemarsudde







Rosendal





Kommentarer
Postat av: Anna-Maria

Mums vilka fina bilder du visar! Ha en skön helg!

2012-05-16 @ 20:03:20
URL: http:///oanat.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0