Site Meter

Vecka 10

Vi vandrar vidare in i vårmånaden mars och nu under vecka 10 startar den första trädgårdsmässan i Stockholm. Rum & Trädgård på Kistamässan öppnar nu på torsdag och som det ser ut nu så kommer jag att besöka mässan på lördag.

Även om det inte ser ut att bli någon värmebölja i veckan så är det vårkänslor som gäller nu och jag kommer att börja lyssna efter bofinken i slottsparken även om det är lite för tidigt ännu.
Den här veckan kommer jag också att börja beskära fruktträden men även vårstäda vidare i vår park. Nu fyller jag mina dagar med trädgårdsarbete igen.
Det är Champion league-vecka och jag förväntar mig att Barcelona tar sig vidare till kvartsfinal.

Jag önskar alla som hittat hit till bloggen en riktigt fin vecka 10.

Youtube har ändrat så att man slussas vidare till deras sida...

Kommentarer
Postat av: Per

För en stund sen sökte jag på Google: "beskära körsbärsträd". Vad dyker upp som första träff? Jo - "Slottsträdgårdsmästaren - Beskärning av körsbärsträd"! Jag fick svar på mina frågor, tack Hasse!



Ha en riktigt bra vecka 10 själv, syns på lördag!

2012-03-04 @ 09:23:34
URL: http://whatgoodami.blogspot.com/
Postat av: billan

Skönt att du äntligen fått fart på vårkänslorna! Mina har inte riktigt kommit igång än.....Men det grönskar och frodas för fullt på fönsterbrädor och under lysrören så jag tror våren även kommer till mig snart:)

Önskar dig en fin vecka!

2012-03-04 @ 09:31:39
URL: http://auroraborealis-1.blogspot.com/
Postat av: Kai

Bilden -- från den japanska avdelningen i Göteborgs botaniska trädgård eller...?

2012-03-04 @ 11:05:09
URL: http://www.trädgårdsdrömmar.nu
Postat av: Karen Olesen

Hav selv en fin uge 10.

Det var da en lidt sørgelig skæbne denne Ulla Billquist har haft.

Bedste hilsner

Karen

2012-03-04 @ 11:41:16
Postat av: Anna-Maria Ellevik

Detsamma till dig! Jag tror inte det blir något besök på den mässan för min del men jag hoppas att vi får se lite genom dina ögon.

2012-03-04 @ 11:49:38
URL: http://oanat.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Visst Per...vi ses på lördag eller söndag!



billan: Jag antar att du vårdar din chilisådd varsamt.



Kai: Helt rätt!



Karen: Lite sorgligt kanske, men så är det ju med våren - både glädje och så en liten lagom dos av vårångest...!



Anna-Maria: Det lär komma en rapport!

2012-03-04 @ 17:17:24
Postat av: Marie Lithén

Missar denna gången tyvärr, tyckte väldigt mycket om den mässan ifjol. Ser fram emot dina bilder därifrån!

2012-03-04 @ 22:42:28
URL: http://lithenstradgard.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Kommer du till Nordiska Trädgårdar Marie?

2012-03-05 @ 05:03:57
Postat av: Mira

Om man klickar längst till vänster på vårt kapade YouTube-klipp, alltså där play-knappen brukar synas, så går klippet igång som vi vill ha det. Men hur ska folk förstå det, när knappen inte syns...

2012-03-12 @ 08:57:09
URL: http://mirasmirakel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0