Site Meter

Syrénvandring på Mariaberget

 
 
28 maj 2011
 
 
Det är något visst med Södermalms syrener. Kanske att de passar så bra till husen, planken, staketen och utsikten. Marie från Nyfiken Grön AB och jag har åtminstone ett gemensamt intresse - Södermalms syrener! Därför gick vi en syrenvandring den här tidiga lördagsmorgonen innan Stockholm Maraton startade. Det var i grevens tid...nästa helg har de säkert blommat ut. Vi hade en fin vandring som avslutades med kaffefika på mysiga Café Kahve.
 
 


Trädgårdskompisen Marie Carlqvist som bor här på Söder.
 
På Mariatorget såg jag årets färgtema i Stockholms planteringar. Rött och vitt! Röda bellis, vita penseer och vita förgätmigej. Snyggt!

På Hornsgatan grönskar de 175 nyplanterade gatuträden Ginkgo.



Kommentarer
Postat av: gert-åke yamdee andersson

Bedårande o vackert, jag kan känna doften ända hit, själv har vi köpt in ett tiotal nya syrener till vår lilla trädgård, ljuvligt.

ha en njutbar helg.

2011-05-28 @ 12:47:14
URL: http://viakoptradgard.blogg.se/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

gert-åke yamdee andersson: Bra...ös på med syrener bara!

2011-05-28 @ 23:39:18
Postat av: Marie

En toppenstart på en helgmorgon.

2011-05-30 @ 05:50:26
URL: http://Nyfikengron.blogspot.com
Postat av: Kalle

Tro det eller ej, men mina syrener blommar som aldrig förr!!

2011-05-30 @ 08:04:50
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Visst var det Marie!



Härligt Kalle! Snart ser det ut som på Verkstadsgatan. Jag såg de syrénerna igår!

2011-05-30 @ 19:42:28
Postat av: Halvdansken

Är det ett syren-år i år? Mina blommar också som galningar, speciellt den vita som jag nästan avfärdat som död. Eller i varjefall väldigt halvdöd. I år är den vackrare än jag någonsin sett på de tio år vi bott här.

2011-06-01 @ 14:47:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0