Site Meter

Under hägg och syren på Djurgården

Vackra Prunus padus! Om man gillar häggblomning mer än normalt...är man då häggoman eller häggopat eller häggofil eller nåt? En gång hade jag Padus som nick på en sajt.
Jakobs torg

Djurgården svämmar nu över av häggblomningen och jag berusade mig på häggdoft idag.
Jag plockade en semesterdag för att hinna se det som blommar i Stockholm just nu. Om en vecka är häggblomningen över. Jag kan ju inte ta någon sammanhängade sommarsemester så därför tar jag en dag då och då för att kunna njuta lite av det vackra och flyktiga. Nästa vecka åker dotter och jag till Spanien för att se fotboll och bara vila. Men nu har det ju varit jordbävning i landet. Jag åt lunch med samma dotter på Skeppsholmen där vi satt i gräset och såg på Stockholms livliga båttrafik.


Kommentarer
Postat av: Per

Vilken kanondag du verkar ha haft Hasse! Själv gjorde jag en långpanna på 14 timmar idag... Men i morgon åker jag ner till släktingar i Lund och sedan till Köpenhamn på lördag. Ska bli kuligt att se hur långt våren kommit där nere. Trevlig helg!

2011-05-12 @ 23:09:48
URL: http://whatgoodami.blogspot.com/
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ja det var en härlig dag i huvudstaden Per. Ha det så fint i Lund och Köpenhamn! Ses nästa vecka!

2011-05-14 @ 07:30:23
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0