Site Meter

Att älska är att giva, giv!


  • Ledig onsdag.
  • En annorlunda och fantastisk frukost.
  • Gjorde en tvärtom-dag.
  • Borde åkt till havet i den här hettan.
  • Åkte till Stockholms city i stället.
  • Tunnelbana till Odenplan.
  • Gick Drottninggatan ner till Kungsgatan.
  • Läste Strindbergcitat på Drottninggatan.
  • Tittade in i Centralbadets trädgård.
  • Hettan gjorde att försäljarna på Hötorget inte orkade skrika om sina extrapriser.
  • Åt lunch med min kära dotter (som jobbar vid Stureplan) i skuggan under en alm i Humlegården.
  • Sprang på vännen Kerstin utanför Dramaten.
  • Vandrade Strandvägen ut mot Djurgården.
  • Stockholm var hett idag.
  • Stockholm var inte så hetsigt idag.
  • Stockholm var lite lojt idag.
  • Jag var lite loj idag.
  • Kontorsmänniskor solade längs kajerna under lunchen.
  • Mycket folk på Strandvägen och på Djurgården.
  • Tänkte att delar av Djurgården är väldigt lantligt.
  • Drack kaffe och åt blåbärsglass på Rosendal i skuggan under ett äppelträd.
  • Satt i solen vid Biskopsudden och såg båtar glida förbi.
  • Passerade Waldemarsudde där trädgårdsmästare Marina fyllde år idag...men som vanligt såg jag henne inte. Grattishälsningen på Facebook får väl duga då.
  • Såg att min favoritstaty ´´Tänkaren´´ hade fått nya anhängare...
  • Vandrade oerhört sakta bort mot Lilla Parkcaféet vid Djurgårdsslätten.
  • Åt köttfärslimpa med potatismos.
  • Servitrisen kom ut och ropade - LIMPA! Det smakade inte gott!
  • Undrar varför jag envisas med att gå dit.
  • De har ju slutat spela 40-talsmusik och ägaren är lika trevlig som en spärrvakt i tunnelbanan.
  • Tog 52:an till Fridhemsplan och tunnelbanan hem till Alvik.
  • Tillbringar kvällen med en bok på balkongen.
  • I morgon arbetar jag igen.
  • God Kväll kära läsare!















Kommentarer
Postat av: Karen Olesen

Tak for turen på en ledig onsdag!

2011-06-29 @ 21:52:37
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Varsågod Karen, fint att du hängde med!

2011-06-29 @ 21:57:58
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Rosita

Ett våghalsigt arrangemang på båten,hängmattan placerad över glasrutor!!

Betydligt fler kunder på fiken än vad jag har här på vischan,här ligger de på badstranden.

"Att älska är att giva,giv" är ett fint citat,jag bjöd några flickor på kakor igår för att de är så rara,de trodde nästan inte att det var sant,de kommer ifrån huvudstaden......

2011-06-30 @ 14:52:41
Postat av: SB

Känns precis som jag själv varit hemma i Stockholm. Härligt! Bilderna är som alltid perfekta. Tack!

2011-06-30 @ 16:28:14
Postat av: Carina

Härligt bilder med skiftande vyer!

Kul att också se ett aktivt Stockholm med bilder på människor (även om jag föredrar de stillsamma morgonvandringarna).

2011-07-02 @ 13:50:06
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Rosita: Spännande placering tycker jag! Vad fint att du bjöd på kakor!



SB: Tack själv!



Carina: Ja det är något helt annat att vandra på dagtid i Stockholm. Inte så där lugnt och vackert men lite kul med folklivet också!

2011-07-03 @ 08:55:24
URL: http://gardener.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0