Site Meter

Tre trädgårdsböcker och en fikabok

Det passade bra med ledig onsdag just när bokrean startade. Jag tog tunnelbanan in till Fredhemsplan och rev åt mig några små trädgårdsböcker och en fikabok.
  • Rensa trädgården - av Gunnel Carlson och Sanna Hultin. Den köpte jag inte bara för att Sanna och Gunnel har skrivit boken utan för att jag gillade upplägget. De vanligaste ogräsen beskrivs och man får inte bara veta hur man beämpar ogräset utan också dess kulturhistoria. Sen var den billig också, 59 kronor!
  • Trädgårdens natur - av Lotte Möller...som jag tänkt kasta mig över direkt. Boken alltså!
  • Feng Shui för svenska trädgårdar - av Agneta Nyholm Winqvist.
  • Fika kika njut, runt Djurgården och Brunnsviken - av Malou Holm och Åsa Swanberg. Hittade den framme vid kassan och jag trodde inte att det var sant! En bok om att fika och njuta på Djurgården!!!
Ikväll ska jag gå och träna!

Kommentarer
Postat av: Lena Elisabet

Tänk att jag ska behöva titta in på din blogg för att få veta att bokrean startat. Måste genast ner till stan!



Grattis till bokfynden!

2011-02-23 @ 15:05:25
URL: http://baratradgard.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Ja det var väldigt lite reklam inför rean i år. Jag har inte sett ett enda reklamblad om den.

2011-02-23 @ 15:12:56
Postat av: Trädgårdsturisten

Trädgårdens natur, av Lotte Möller är urbra. Man kanske skulle köpa fler ex och ha som "ge-bort-böcker", det är nu man ska passa på!!



Imorgon blir det av! Hedengrens och några bokhandlare på Drottninggatan, och kanske NK.

2011-02-23 @ 22:52:34
URL: http://tradgardsturisten.blogspot.com
Postat av: Anita

Fika, kika njut låter som en riktig njutningsbok. Det vattnas i munnen bara man ser omslaget. En skön samling böcker till ett bra pris verkar det som.



Ha en fortsatt bra vecka!

2011-02-24 @ 18:58:36
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Trädgårdsturisten: Hittills är den mycket bra. Visst...köp ett gäng till presenter.



Anita: Visst...man längtar efter utefika. Sitta länge på något favvoställe och fika, kika och njuta.

2011-02-24 @ 20:58:29
Postat av: The Intercontinental Gardener

"Trädgårdens natur" är en riktig klassiker, Lotte Möller är verkligen en av de bästa svenska trädgårdsskribenterna. Egentligen borde man inte få rea bort sådant kvalité! Men om det nu görs det, så köp så många du kan och ge i presenter till alla trädgårdsintresserade. Jag köpte den när den kom ut i första utgåvan, och just den boken hör fortfarande till mina "svenska trädgårdsfavoriter". Ha det bra, Liisa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0