Site Meter

Fredriksdal

Tid: 1 juni 2008
Läge: I Helsingborg
Känsla: En stor och mycket fin trädgård/park.
Skötsel: Mycket bra
Växter:
Historia: 1923 öppnade Fredriksdal för allmänheten efter att området donerats till Helsingborgs stad av de sista privata ägarna. En kvarts miljon besökare besöker parken varje år.
Ägare: Helsingborg stad
Café: Ja
Hemsida: Fredriksdal
Öppettider: Maj och September: kl 10-17, Juni-Augusti: kl 10-19,  Oktober-April: kl 11-16 Entrépris 70 kr.

Jag var trött, hungrig och lite stressad då jag besökte Fredriksdal tidigt i juni 2008 och jag hade samma dag sett de vackra trädgårdarna Novirrken och Sofiero. Det blev lite för mycket på en dag.
Jag kommer med all säkerhet att återvända hit när jag har mer tid. Jag ser att trädgården är vacker och jag vill gärna besöka den här platsen då rosorna blommar.

Kommentarer
Postat av: Från min blogg Trädgårdsspanaren

Postat av: Marie

Det tycker jag att du ska göra. Fredriksdal är annorlunda än Sofiero, men fint på sitt eget sätt.

2008-06-08 @ 21:38:33

URL: http://ovantadglanta.blogspot.com/



Postat av: Bo

Jag ber att få tacka ödmjukast för en massa fina bilder. Jag har sedan en tid plockat snygga bilder från SLOTTSTRÄDGÅRDSMÄSTAREN som bakgrund på skrivbordet.



Hjärtliga hälsningar!

2009-02-26 @ 16:27:29

URL: http://metusalem



Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Marie: Visst är det så.



Bo: Varsågod Bo!

2009-02-26 @ 19:01:28

URL: http://gardener.blogg.se/

2011-02-03 @ 23:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0