Site Meter

App-glädje


Förra veckan blev jag också en iphoneägare och efter att ha börjat bli vän med den nya mobilen så börjar även jag se vilken glädje man kan ha av en iphone. Som när jag idag hittade appen om Perenner som presenterar nästan 1000 olika perenner och 800 bilder. Läs mer här. Man kommer nu alltså att alltid bära med sig denna databas och jag tror att jag kommer att ha mycket användning av den. Bilderna kanske inte är i världsklass, men så kostar appen ynka 28 kr.

Att jag sedan går igång på appar som visar med hjälp av GPS:en var caféer, restauranger,  systembolag, offentliga toaletter mm. ligger....gör ju den här telefonen...eller datorn ännu roligare.
Andra favoriter är - filmer på bio, matrecept, språköversättare, radioprogram som Odla med P1 med flera års program, första hjälpen, en massa fotbollsappar, IKEA-katalogen, Pricerunner, Hemnet och en massa kartor mm.
Alla har sagt att jag nog skulle bli ganska mycket förälskad i den här saken...och det blev jag! Sedan fick jag en inbjudan att ladda ner en ny webbläsare som heter RockMelt....och som också gjorde mig...lite glad. Man får glädjas åt det lilla i vintermörkret.

Kommentarer
Postat av: Mariana

Attans! den där verkar vara bra den där grejen med perenner.

Trevlig kväll

2010-11-27 @ 22:49:55
Postat av: Lena Elisabet

Välkommen i gänget!! Min senaste app var Assistanskåren så jag har nära till hjälpen när jag är ute med bilen i vinterväglaget.



Ska genast leta upp perenn-appen!

2010-11-28 @ 00:06:29
URL: http://baratradgard.blogspot.com
Postat av: Katarina/Kollitott

Läckert, den där behöver jag i min Iphone! Har du Shazam-appen som känner igen musik? Om man hör nåt man gillar så startar man Shazam och får veta låt, artist, album osv. Borde vara nåt för dig?!

2010-11-28 @ 09:18:33
URL: http://kollitott.se
Postat av: Anonym

Kolla in Smurf's Village också. Där kan man bygga en hel smurfby med trädgård och odla frukt och bär :)



Kram.

2010-11-28 @ 10:56:58
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Mariana: Tror att den blir kul i sommar...



Lena Elisabet: Assistantkåren måste jag hämta...



Katarina/Kollitott: Måste kolla den också.



Smurfträdgård...självklart!

2010-11-28 @ 17:49:16
Postat av: Le

2010-11-29 @ 14:32:35
Postat av: Ville

Bästa appen till iphone: Evernote!

Installera Evernote med webcliper på datorn oxå!



Apropå trädgårdsappar så är "sun seeker" lite användbar ibland om man är osäker på hur mycket sol en plats får en viss dag eller viss tid på dygnet



"My measures" är ett annat tips på en kul app.



/V.

2010-12-02 @ 16:22:10
Postat av: slottsträdgårdsmästaren

Ville: Evernote ser riktigt bra ut...ska undersöka mer vad man kan göra. Tack för tipset!

2010-12-02 @ 17:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0