Site Meter

Keukenhof? Nej Vanadisplan








Nej det är som sagt inte Keukenhof utan Vanadisplan i Vasastan här i Stockholm. Fick ett sms från chefen som sa att det var galet mycket tulpaner vid Vanadisplan. På väg hem från Bergianska stannade jag och det var verkligen galet mycket tulpaner. Härligt och häftigt! Mer sånt!

Gjorde också ett snabb-besök i Vita bergen på söder för att se om den japanska magnolian blommade fortfarande. Här håller man magnoliafest vid det trädet varje år...en fest som jag alltid missar. Den var tydligen för en vecka sedan.
Färgerna var lite lugnare här uppe på söder och trädens blad vecklade ut sig just idag då vi hade sommarväder i stan och den skira grönskan passar fint till de gamla söderkåkarna här uppe.





Kommentarer
Postat av: Lars Forslin

Lustigt, jag var på Söder i förrgår och tog en massa bilder på magnolian, men också på den lönnen vid röda huset :-) Sedan tog jag Ringvägen hem och stannade och plåtade tulpanerna där. Vi har lite liknande intressen :-)

2010-05-15 @ 17:50:52
URL: http://blogg.perenner.se
Postat av: TrädgårdsTuristen

Oj, vilken satsning. Färgstarkt.

2010-05-15 @ 18:08:17
URL: http://tradgardsturisten.blogspot.com
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lars: Stannade också och fotade på Ringvägen men efter Vanadisplan så blev det så blekt.



TrädgårdsTuristen: Ja här har man tagit i ordentligt!

2010-05-15 @ 18:33:15
Postat av: Håkan Gidestrand

Riktigt fina vårbilder......gillar tulpanfärgerna..

Håkan


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0