Site Meter

Snygga trädgårdskläder

Det här med trädgårdskläder har jag tagit upp tidigare och att det hela tiden kommer tuffa, vackra och snygga trädgårdskläder för kvinnor. Vi män får hålla till godo med Fristads och Blåkläders vanliga utbud, men som också kvinnor använder såklart. De som designar trädgårdskläder anstränger sig inte direkt för att förnya sig. Just nu har jag svarta byxor och svart jacka...som en sotare. Jag söker efter gröna eller khakifärgade arbetskläder och nu har faktiskt Blåkläder kommit med en serie som heter Garden & Forestry som jag gillar. Tyvärr så har byxorna inga lösa fickor som jag är van att ha men jag skulle vilja prova dem.

Man vill ju vara lite tjusig i trädgården. Vad har ni på er då ni jobbar i trädgården trädgårdskamrater?

Till hösten har jag hittat ett fantastiskt set...

Löv-camo-setet kostar 1295 kr och blir perfekt till lövräfsningen.Jag kommer inte att synas....!



För kvinnor kommer det som sagt nya trädgårdskläder hela tiden.  Gardenhome.se och Grönland.



Kommentarer
Postat av: Skaffaren

Damen till vänster påminner om BP:s plåtpinuppa från 60-talet. Brukade fästas i grillen på lastbilarna.

2010-05-06 @ 19:41:12
URL: http://skaffaren.blogspot.com/
Postat av: Fundera grönt

Jag är ingen gardengirl-tjej precis. :)

Har ett par nya byxor som är just såna du vill prova, Hasse. De är lite tunnare än vanliga fristadsbrallor och jättesköna tycker jag.

Nanna

2010-05-06 @ 20:07:03
URL: http://funderagront.blogspot.com/
Postat av: yrsa

tror man sku kunna få nya grannar, de skulle antingen fly eller drzs dit, beroende på vad man väljer... ser på din status att du lyssnar på näktergalen, måste se om jag kan hitta nå på nätet hur den låter

2010-05-06 @ 20:07:18
Postat av: HelenJ

Vi ska köpa nya arbetskläder på jobbet, och Blåkläders nya kollektion ska definitivt provas. Men som sagt, blir det dem vi väljer får vi skaffa lösa fickor till.

Garden Girls kläder är snygga och i bra kvalitet, men känns lite opraktiska med sina pastellfärger. Jag som kryper mycket på knä kommer ju ständigt att se skitig ut om jag har rosa blommiga byxor på mig =)

Postat av: Marie Carlqvist

Garden girl fattar jag inte. Fjompigt. Driftig tjej som tagit fram och designat och marknadsfört sig framgångsrikt. Men stilen är så snäll, så snäll.

2010-05-06 @ 20:26:56
URL: http://mariecarlqvist.blogspot.com
Postat av: Madeleine

Hugaligen, alldeles för fjolligt för mig.

Jag kör med mina röd/svarta Jobmanbrallor ett tag till, men de börjar bli ganska urtvättade och man vill ju se lite snygg ut. ;) Måste hitta nya...!!!!

2010-05-06 @ 21:22:24
URL: http://www.axelzonstradgard.se
Postat av: Mariana

Jag har den fula ovanan att inte byta om utan inser försent att knäna på byxorna blivit jordiga.

på sommarn är det klänning med stora fickor som gäller och jordiga knän.

Mariana

2010-05-06 @ 21:22:27
URL: http://tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Leif

Trädgård är väldigt kvinnodominerat nuförtiden och då blir det garden girl kläder som är väldigt fjantiga om man skall ligga på knäna i jorden och bli smutsig. Det är väl mest gamla jeans eller avlagda arbetskläder som jag har.

2010-05-06 @ 21:23:11
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Lena

Jordiga jeans funkar bra åtminstone för mig som inte jobbar professionellt. Ta på sig blommiga finträdgårdskläder känns urfjantigt!! Skulle jag skaffa nåt speciellt så skulle det vara ett par "manliga" byxor med vadderade/plastade knän och rejäla fickor.

Postat av: Sara

hehe, gillar löv-camo-setet skarpt! Verkar praktiskt :) Är jag duktig tar jag på min svarta fristadsbrallor men precis som någon tidigare skrivit är det ofta så att man bara helt plötsligt börjat meka med nåt i trädgården och upptäcker en att man inte har lämplig klädsel.

2010-05-06 @ 21:42:14
URL: http://sassas.tradgardsblogg.se
Postat av: Halvdansken

Jag köpte faktiskt ett par Gardengirl byxor, fast att jag inte heller gillar designen med rosa blommor. Men de är praktiska med knäskydd och många fickor och inte så attans styvt tyg som jag tycker det är i "vanliga" arbetskläder. Dock saknar jag skyddsmaterial i ändan, jag sitter gärna ner och rensar ogräs tex. Knäna pallar inte att sitta på huk eller ligga på knä, så jag sätter mig ner. Men det innebär att man får hål i byxorna där bak ganska fort. Det finns GG nu i neutrala färger utan blommor. Givetvis, precis när jag köp de fula.

2010-05-06 @ 22:06:01
Postat av: Ramona K

Skulle ge mycket för att se dig i lövräfningskläderna! Som Skogsmulle ungefär. Undrar vem som köper Gardenkläderna? Kanske någon som har många balkonglådor. Alldeles för fina för mina behov i alla fall. Hittade ett par starka brallor till ett bra pris på Lantmännens. Sedan strax därpå var det utförsäljning på ett trädgårdshandel nära oss. Två rubusta par, 50kr st. Nu har jag så det räcker några år framåt. Men en sak fattas - fickor för knäskydd! Min dotter handlade klokt - starka byxor, många fickor, fickor för knäskydd hos Jula - 139 kr. Som hittat.

2010-05-06 @ 22:16:20
Postat av: Eva

Jag använder gamla slitna byxor tills de i stort sett faller sönder i strimlor. Jag tycker att alla specialkläder är hårda och otympliga att arbeta i. En helt vanlig tröja och stövlar eller träningsskor kompletterar tjusigheten. Och så lösa knäskydd och mjuka trädgårdshandskar förstås..

2010-05-06 @ 22:42:35
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Lilla B

Gamla slitna jeans som sitter skönt. Fleecetröja om det är kyligt annars en jacka med fickor. Huvudsaken är att kläderna är funktionella och känns bra.

Vi är inte så mycket för klädprakt, Husbonden o jag ...

2010-05-07 @ 07:09:51
URL: http://lillab.blogspot.com
Postat av: Håkan Gidestrand

haha,,,,,,,,,,,,tycker dom ska fortsätta utveckla trädgårdskläder för kvinnor,,,,,,, :)

Håkan

Postat av: m

Speciellt inte som du brukar ha för vana att gräva ner dig i lövhögarna så bara mössan syns... Finns det lövklädd mössa till också?

2010-05-07 @ 08:48:15
URL: http://m
Postat av: Johanna

På alla mina jobb har vi kört med olika varianter av blåkläder eller likande. problemet är mest färgen, typ svart, o att de inte får vara för tjocka på sommaren, då steks man.

men kvinnokläderna ger jag inte mycket för, killbyxor är bättre i modellen o de där lösa fickorna är ju underbara! var ska man annars ha blocket, snörrullen, verktygen, eller drickaflaskan? :o)

2010-05-07 @ 14:12:07
URL: http://meramest.blogspot.com/
Postat av: Halvdansken

Ramona K : jag köpte dem och jag har aningen mer än en balkonglåda. Jag fattar inte all kritik mot GG. Byxorna är sköna, inte så stela och förutom de rosa blommorna så gillar jag dem. Precis som Eva så tycker jag att vanliga arbetskläder är för klumpiga o stela. Att pastellfärgade kläder blir smutsiga - vad spelar det för roll? Jeans blir väl också smutsiga? Jeans tycker jag är obekväna i trädgården, om man inte köper tre storlekar för stora så kan man inte sitta bekvämt. Snören, verktyg o dricka har jag i en spann jag bär med mig.

2010-05-07 @ 14:43:37
Postat av: Boije

Hahaha!! Skrattade högt för mig själv när jag såg den där lövdressen!!! :) Såg liksom en liten film inne i huvudet, en sketch liksom...har ju "lite" skoj fantasi ibland. :)



JAg har mest på mjukbyxor, t-tröja och storstövlar om jag ska kräla runt och handgräva nya rabatter. Annars beror det på väderomständigheterna,ifall det är tokvarmt eller så. OCh kan ju då tillägga att det inte är nån insyn i hemligaträdgården....inbillar jag mig i alla fall!! Hihihi*

2010-05-07 @ 17:31:02
URL: http://www.hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Tack...då vet jag hur ni ser ut! Trevlig helg!

2010-05-07 @ 17:32:13
Postat av: Jens/ Skogstorpet Trädgårdsservice

Jag har köpt Blåkläders set Garden and Forestry och är helnöjd, kan inte annat än rekomendera kläderna.



http://skogstorpet.tradgardsblogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0