Site Meter

Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen

...är ett av alla citat från Ernst Kirchsteiger....och idag när jag jobbade i trädgårdslandet så tyckte jag att en libbsticka tittade mig i ögonen.


Här kommer ännu en gång några av Ernst fina citat:

1: Här sitter jag och känner in rummet.

2: Åh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck.

3: Det här med att sitta så här och tälja, det är någonting jag tycker är väldigt skönt.

4: Färgen får det att brumma som en liten humla i mitt bröst.

5: Det här fönstret ger väldigt skön kontakt mellan ute och inne. Det är som om att ute och inne vill varandra någonting.

6: Jag har mött libbstickor som tittat mig i ögonen.

7: Det blir som ett vattenfall av ek.

8: Jag är nog den som gett plexiglaset ett ansikte.

9: Man känner aldrig sig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen.

10: Se så vackert stenen tar emot oljan

11: Staffan, kan inte jag få testa att slamma? Det ser så himla kul ut.

12: När en katt ligger och sover i ett rum finns det
inte mycket mer för en inredare att göra där.

13: Man blir lite varm i hjärtat när man sitter framför ett så här gammalt hus.

14: Här kommer huset att trivas bra, här kommer jag att trivas bra. Och vad kan det bli då? Jo, bara bra.

15: Färgen är som en mogen äldre kvinna som klarar sig på egen hand.

16: Hjärta, hjärna, i nån skön förening där.

17: Först kramar jag alla i familjen – sedan ställer jag mig vid spisen.
______________________________________________________________________________________

Lova mig en sak...om jag skulle börja beskriva mina intryck och känslor så här i bloggen...lova att säga till då!

Det kommer snart rapport om vad jag gör i slottsparken nu...

Vilka sommarpratare ska ni lyssna på?
Jag ska nog lyssna på Eva Dahlgren, Mats Sundin, Johan Rabaeus, Per Morberg, Annika Östberg och Niklas Rådström.

Ledig onsdag i morgon och jag kommer bl.a. att gå runt en ö i Stockholm.



Kommentarer
Postat av: Monika

nr 15 verkar stämma in på mig i alla fall...och visst, jag har träffat Ernst i verkligheten faktiskt

2010-06-08 @ 19:32:28
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Eva

Vem som än börjar skriva eller uttrycka sig sådär ska få ett litet varnande tjuvnyp. Till och med om det är mister Ernst himself.

2010-06-08 @ 20:37:56
URL: http://skogseva.blogspot.com/
Postat av: Leif

Hehe

2010-06-08 @ 21:10:04
URL: http://vallby38.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lyckliga du som hinner med så mycket!

Kerstin

2010-06-08 @ 22:48:02
Postat av: bettankax

Jag lovar!!

2010-06-08 @ 22:54:44
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Monika: Då har vi varsitt citat som stämmer.



Eva: Bra..bara att tjuvnypa.



Leif: Ingen libbsticka som kollat in dig?



Kerstin: Effektiv man...



bettankax: Tack!

2010-06-09 @ 07:11:35
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Katarina/Kollitott

Tror jag ska lyssna på ungefär samma som du (minus idrottspersonerna) kanske Ted Harris också.

Har Ernst sommarpratat?

2010-06-09 @ 08:00:59
URL: http://kollitott.se
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Katarina/Kollitott: Vet inte om han har det...jag tycker att han alltid sommarpratar. Ha det gott på lotten!

2010-06-09 @ 09:04:25
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Inger

På fredag kommer Libbstickan att få stor plats i "Trädgårdsfredag" på tv2. Önskar dig en skön ledig onsdag!

2010-06-09 @ 09:40:35
Postat av: Mariana

Gillade bilden.

Det är nog ingen risk.

Mariana

2010-06-09 @ 09:42:18
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Thomas H

Kanske man ändå borde känna lite på Ernst och hans skönord och tälja på en pinne lite då och då, för att må lite bättre och för att slippa magmedicinen till hösten? Och ta reda på om det blir som ett vattenfall av ek. För det kanske är som med det vita, det är ett vattenfall av ek så länge man själv bestämmer att det är ett vattenfall av ek. Man ser det man vill se. Och då borde man ju kunna slå in vattenfallet i presentpapper och ge bort det till någon älskad, som kan doppa tårna i gåvan. En skön och förvirrad tanke, kopplad till lust och glädje, skulle nog den gode Ernst säga.

2010-06-09 @ 18:18:48
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Inger: Aha...den glada, lekande kocken ska leka med libbstickor nu?



Mariana: Bra.



Thomas H: Slipper jag bara må dåligt en vinter till så ska jag tälja pinnar hela sommaren. Vattenfall av ek...lät fint..!

2010-06-09 @ 21:46:03
URL: http://gardener.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vem älskar inte Ernst ? 😳

2016-06-08 @ 21:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0