Site Meter

Ronaldo i Tulpanens hus


Ronaldo

Nu pratar vi inte om fotbollsspelaren Ronaldo utan om tulpanen Ronaldo som var en av få blommor som jag föll för vid utställningen i Tulpanens hus i Åkeshov. Tycker att 2008 och 2009 års utställningar var flera klasser bättre än årets. Inte alls samma känsla i arrangemangen nu. Men jag ska inte gnälla mer, jag är glad att Tulpanens hus finns här i Bromma. Vi hade en fin stund bland vackra tulpaner och visst fick man lite föraning om den kommande våren.

Vi avslutade med kaffe i Åkeshovs Café som ligger i samma växthus som utställningen. Gott kaffe och  god morotskaka. Däremot surt bemötande av den kvinna som serverade oss. Hallå...det är service du jobbar med!

2009 års besök
2008 års besök
2007 års besök

Nu har träden klätt av sig sitt täcke av rimfrost som gjorde hela tillvaron ute som ett Narnia, som så många uttryckt det. Det är endast någon minusgrad och gatorna är vinterskitiga. Fördelen är att man kan vistas ute utan att få köldskador.





Kommentarer
Postat av: The Secret Garden

Ja den var vacker den där svart-lila tulpanen. Kan tänka mig vad snyggt det skulle vara tillsammans med lite silveraktigt. Här har det blåst idag så nu är den vackra rimfrosten borta. Tur att jag fotade precis innan, Mitt Narnia :)

2010-01-17 @ 19:28:38
URL: http://hemligatradgarden.blogspot.com/
Postat av: Pia

Härliga bilder och Ronaldo är mycket läcker även om jag också är väldigt förtjust i den rosa. Tur att vi har tulpaner att pigga upp oss med den här årstiden!

2010-01-17 @ 19:46:03
Postat av: Åsa!

Så tråkigt att utställningen blev en besvikelse. Jag som hade en liten funderare på att besöka den i samband med ett annat storstadsbesök, tur att jag inte fått tummarna ur... och kommit iväg ännu då :) Hoppas morotskakan kunde kompensera det hela lite.

2010-01-17 @ 19:54:59
URL: http://bitihopdax.blogspot.com/
Postat av: Monika

Nu fick jag en idé vad jag ska göra med min gamla gungstol i bambu...och visst den mörka tulpanen tilltalar verkligen!

2010-01-17 @ 20:10:58
URL: http://icole8.wordpress.com
Postat av: Kersti

det är rent pinsam men jag som älskar tulpaner har aldrig varit på tulpanen hus. Det måste bli bot och bättring.

2010-01-17 @ 20:32:32
URL: http://plommenad.blogg.se/
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

The Secret Garden: Jag såg dina vackra bilder!



Pia: Ja det är tur att man kan se blommande tulpaner när nu väntan på våren är så lång.



Åsa: Man kan gott gå där inne ett tag och andas in lite vår...så misslyckat var det inte.



Monika: Man kan ju tydligen plantera blommor i vad som helst.



Kersti: Utställningen håller på till april så du hinner nog.



2010-01-17 @ 22:22:22
Postat av: Londongirl

Jag gillar Ronaldo! :-)

2010-01-18 @ 07:06:47
URL: http://tankevagor.blogspot.comt
Postat av: Lillebeth

Underbar stol!

2010-01-18 @ 09:16:38
URL: http://vidbergetsfot.blogspot.com
Postat av: Mariana

Ronaldo var läcker.

2010-01-18 @ 13:20:42
URL: http://www.tradgardsdesign.blogspot.com
Postat av: Anita

Förstod väl att du skulle falla för en tulpan som har samma namn som en fotbollsspelare. Men jag håller med om att den är läcker. Fast mest gillar jag stolen längst ner i bild.

2010-01-18 @ 17:29:36
URL: http://anitalinder.wordpress.com
Postat av: Ramona K

Det var de "svarta" tulpaner som fick mig på fall. Var inte ett dugg intresserad av de vanliga gula och röda. Varje höst planerar jag några nya svarta. Har svårt att bestämma mig när de är vackrast, när solen visar upp de underligande färgarna eller när de står som svarta utropstecken i skuggan. Lägg till några lila fransade tulpaner och lite grönska, då blir man hänförd.

Ramona K

2010-01-18 @ 17:45:16
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Londongirl: Brasilen-Ronaldo, Cristiano Ronaldo eller tulpanen?



Lillebeth: Visst är den!



Mariana: Jag tror att du menar tulpanen nu...



Anita: Kanske en ny trend att döpa tulpaner efter fotbollsspelare. Vad sägs om tulpanen Zlatan?



Ramona K: Gillar också de dramatiskt mörka.

2010-01-18 @ 18:31:40
Postat av: Lars

I mars blir det också en fin fotoutställning där. Öppnar 6 mars. Mer info kommer.

2010-01-22 @ 23:59:45
Postat av: Slottsträdgårdsmästaren

Lars: Jag kommer....

2010-01-23 @ 09:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0